קללות לעבר אלרועי-פרייס במהלך דיון בכנסת

במהלך דיון בוועדת חוקה של הכנסת על הפעלת התו הירוק המורחב אחד המשתתפים קילל את ד"ר שרון אלרעי-פרייס בזמן שדיברה. ח"כ קריב פנה פנה לקצין הכנסת במטרה לאתר את המקלל. בעלה של אלרעי "פרייס: אפס פחדן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/21 16:49 א באלול התשפא

קללות לעבר אלרועי-פרייס במהלך דיון בכנסת
אלרעי פרייס בדיון, צילום: ערוץ כנסת

תקרית לא נעימה התרחשה היום בוועדת החוקה של הכנסת. שרון אלרעי-פרייס הוזמנה להיות נציגת משרד הבריאות בדיון על התו הירוק המורחב ובמהלך הדיון בזמן שדברה אחד המשתתפים החל לקלל את אלרועי-פרייס בקללות קשות. יו"ר הוועדה החליט לנסות לאתר את המקלל.

במהלך דבריה אחד המשתתפים בדיון באמצעות הזום קרא: "בת זו**". יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב פנה לקצין הכנסת ולמנכ"ל הכנסת לבצע בדיקה של הגורמים המוסמכים האם ניתן לאתר את הדובר שגידף במהלך דיון הוועדה.

בעלה של אלרעי פרייס מיהר להגיב ותקף את המקלל ואת ח"כ קריב בטוויטר: "אפס פחדן קילל את אשתי ואת חמתי המנוחה. אותו אפס, מקווה מאוד שמשטרת ישראל תשים את ידה עליו בהקדם. אני רוצה להתייחס לראש הוועדה, שלא מצא לנכון להפסיק את הדיון, למצוא את הדובר, לסלק אותו מהדיון ולהגן על עובד ציבור. תעודת עניות ובושה לכנסת, לועדת החוקה ולמפלגת העבודה".

בתום בדיקתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, עם אנשי המקצוע במשכן עולה כי לא ניתן לדעת מיהו האדם, מבין 77 משתתפי הדיון בוועדת החוקה, אשר קילל ברקע דבריה של הד״ר אלרעי-פרייס וכן האם הדברים נאמרו כחלק מהדיון בכלל. 

ח"כ קריב התייחס למקרה בסיום הדיון ואמר: "בחלק האחרון של הישיבה נשמע דרך מערכת הזום גידוף מכוער שאנחנו לא יודעים מי אמר ולכיוון מי נאמר, מכיוון שלא ראינו את האומר. כדי להסיר כל ספק ברגע שנשמע הגידוף הזה נתנו הוראה להשתיק את כל הדוברים בזום באופן מידי , מובן מאליו שלא נסבול שפה גסה בוועדה באופן כללי ובוודאי לא ע"י אורחים ככל שאמירה כזו או אחרת הופנתה כלפי מישהו שהיה כאן בדיון. אנחנו משמיעים פעם אחר פעם בכל ישיבותינו את הערכה הגדולה מאוד שלנו למקצועיות ולמסירות של כל מי שבא אלינו ומייצג משרדי ממשלה או כל מגזר אחר. אנחנו כמובן נבדוק אם נוכל לדעת במי מדובר, וכמובן דרכו לישיבות הוועדה ואולי בכלל לבית הזה תיחסם".

ד"ר אלרעי פרייס אמרה בוועדת החוקה על הפעלת התו הירוק המורחב כי: "הפעלה של הגבלות, תו ירוק כזה או אחר היא כדי להאט את ההדבקה כדי שלא נמצא את עצמנו עוד 10 ימים עם 7000 מאומתים. אנחנו לא יודעים מה יהיה האפקט ברמה לאומית במסה של מתחסנים בגילאי 60 פלוס. אנחנו יודעים ממחקרים שמנת חיסום שלישית מעלה את כמות הנוגדנים תוך כמה ימים או שבוע, אך אין אף מדינה שחיסנה את מעל בני ה-60 חיסון שלישי. אנחנו מקווים שעם כמות מאוד גדולה של בני ה-60 פלוס שבאה להתחסן, נראה שבירה בכמות החולים הקשים והקריטיים, פחות חשוב לנו המאומתים ואת זה כרגע קשה לאמוד מבחינת המהירות". 

עוד אמרה אלרעי פרייס : "אף אחד לא חושב שנרד למקדם הדבקה 0.8, אבל נבלום את המגיפה וזה יסייע לא להגיע למגבלות יותר חמורות".