סדקים בליכוד ישראל כץ במתקפה מפתיעה: "בגלל נתניהו וגנץ אין תקציב"

שר האוצר בממשלה הקודמת, מאשים את ראש הממשלה לשעבר ושר הביטחון המכהן: "ההסכם כלל סעיף שאמר שאם התקציב לא עובר אין רוטציה" | מנגד תקף את התקציב שעבר בממשלה: "לחלק עשרות מיליארדים - זה שוחד ומנהל לא תקין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 13:50 א באלול התשפא

ישראל כץ במתקפה מפתיעה: "בגלל נתניהו וגנץ אין תקציב"
ישראל כץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר לשעבר, חבר הכנסת ישראל כץ, חשף היום (ב') במפתיע ובפעם הראשונה מי לדעתו אשם באי העברת התקציב ונפילת הממשלה הקודמת. "בגלל ביבי וגנץ אין תקציב". בהמשך דבריו שנאמרו בראיון ב-103FM, תקף כץ גם את התקציב שעבר בממשלה בשבוע שעבר. 

"בגלל ביבי וגנץ אין תקציב, כי ההסכם שלהם כלל סעיף אחד מטורף שאומר שאם התקציב לא עובר אין רוטציה. כולנו נקלענו לוויכוח על הרוטציה תוך כדי התקציב. השיתוק הפוליטי מנע העברת תקציב וחוק הסדרים". לדברי ישראל כץ,  "תקציב חד שנתי, דו שנתי - גנץ חשב שהוא נלחם, מבחינתו בצדק, כי הוא רוצה לקיים את הרוטציה - ובזה הוא לכד את התקציב. השיתוק הפוליטי מנע את העברת התקציב".

כאמור, כץ תקף גם את הממשלה הנוכחית והתקציב שהעבירה: "היה תקציב קורונה שהוביל לגירעון, וכולו הלך לסיוע לעסקים, לעצמאים ולמובטלים. לצערי, אני לא רואה היערכות של הממשלה לסגר בחגי תשרי, כששר האוצר עצמו לא מגיע לישיבות".

כץ לא אוהב את העלאת המיסים המתוכננת של שר האוצר החדש אביגדור ליברמן, ועל כך אמר: "אני גיבשתי תכנית לפי קריטריונים כלכליים, על דעת כל הגורמים המקצועיים, שלא כללה העלאת מיסים. הם הגישו חוקים של רפורמות שהכנתי, אך פשוט שפכו על זה מסה של העלאות מיסים וגזרות. זה עיוות לחלוטין את התכנית, לכן קראתי לזה 'מס עבאס'. לא הייתה שום סיבה כלכלית להעלות מיסים, הגירעון ירד".

חבר הכנסת מהליכוד האשים את ראש הממשלה נפתלי בנט ויו"ר רעם מנסור עבאס: "יושב ח"כ, ראש התנועה האסלאמית בכנסת, עולים אליו לרגל השרים והוא מחליט מתוך ההתחייבות הפוליטית שקיבל; מתוך מה שסחט תמורת התמיכה, לאיזה משרד הוא מעביר תקציבים. בלי קריטריונים, בלי שוויון. איפה היועמ"ש? איפה התקשורת? זה לא נקרא לעזור למגזר הערבי - זה נקרא שוחד. בחיים כשר אוצר לא הייתי מסכים לדבר הזה. זה מראה לאן התדרדרנו - למטרות אנטי ציוניות, להלבנת יישובים לא חוקיים של בדואים, ובנייה בלתי חוקית", סיכם כץ.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן