צפו פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי | הנשיא הגיע לבני ברק והתקבל בשירה וריקודים

מאות אלפי תלמידי המגזר החרדי פתחו את שנת הלימודים תשפ"ב למרות שמיזם הבדיקות המהירות לא יצא אל הפועל. נשיא מדינה הגיע לבני ברק, ובאחד מתלמודי התורה התקבל בשירת "חיים ושלום יוסיפו לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 10:57 א באלול התשפא

פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי | הנשיא הגיע לבני ברק והתקבל בשירה וריקודים
הנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשלושה שבועות לפני המגזר הכללי שנת הלימודים נפתחה הבוקר (שני) במוסדות החינוך של החברה החרדית. למרות שהבטיחו לחלק בדיקות מהירות לתלמידים אתמול, יום לפני פתיחת השנה, הדבר לא קרה בזמן וגם משל"ט לא הוקם לישיבות.

למרות זאת, בממשלה מתכוונים לבחון כיצד תשפיע החזרה ללימודים במוסדות החינוך של החרדים על תחלואת הקורונה. התחלואה בקרב החרדים עודנה נמוכה יחסית, אך בבני ברק מתכוונים לעודד חיסונים על ידי שימוש בניידת שתגיע למוסדות החינוך בעיר. 

מי שהגיע הבוקר לבני ברק לכבוד פתיחת הלימודים, הוא נשיא המדינה יצחק הרצוג. הנשיא ביקר במוסדות חינוך בעיר, ובתלמוד תורה "אור הגאון" התקבל בשירת "חיים ושלום יוסיפו לו". 

אתמול בערב אישר ראש הממשלה נפתלי בנט את המתווה לפתיחת שנת הלימודים בחודש ספטמבר שהציגה בפניו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. 48 שעות לפני פתיחת שנת הלימודים יבוצעו בדיקות קורונה לכל 1.9 מיליון תלמידים בישראל. בנוסף, בערים הכתומות והאדומות יפעילו את התוכנית מגן חינוך, על פיה יערכו בדיקות לכל התלמידים וצוותי ההוראה אחת לשבוע במטרה לצמצם את ההדבקות הפנים בית ספריות.

על כך אמר הבוקר שר הבריאות ניצן הורוביץ, בראיון לגל"צ: "יהיה מתאם קורונה בכל בית ספר בישראל, שימונה על ידי הרשויות המקומיות. אם יצטרכו בדיקות תגיע ניידת של 'מגן חינוך', ואנשיה - מפיקוד העורף או קופות החולים - יבצעו את הבדיקות". השר התחייב שוב כי "שנת הלימודים תיפתח כסדרה. יש חשיבות גדולה בעיניי לעשות זאת, לאחר שנה וחצי קשות מאוד".