נתב"ג עדיין פתוח: בידוד לשבים מרוב מדינות העולם

אם הכנסת תאשר את החלטות קבינט הקורונה, מיום שני הבא תחול חובת בידוד של שבוע ימים על השבים מרוב מדינות העולם, גם אם התחסנו או החלימו | הרשימה המלאה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/08/21 07:38 א באלול התשפא

נתב"ג עדיין פתוח: בידוד לשבים מרוב מדינות העולם
נתב"ג, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, משרד הבריאות פרסם אמש (א') את רשימת סיווג המדינות החדשה אשר תיכנס לתוקף ביום שני הבא, 16.8.21, ובכפוף לאישור התקנות על ידי מליאת הכנסת. החוזרים מרוב המדינות יחויבו בבידוד מלא של שבוע, גם אם הם מחוסנים או מחלימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות. עד כניסת הרשימה החדשה לתוקף תימשך המדיניות של בידוד בן 24 שעות למחוסנים לשבים משורת מדינות.

הבוקר בשעה 10:00 צפויה ועדת חוק, חוקה ומשפט להתכנס לצורך דיון בהחלטות שהתקבלו בימים האחרונים, דיון שיעסוק בהגבלות החדשות, כולל הגבלות היציאה מהארץ והנוהלים לשבים ובפרט ברשימת המדינות - שטרם פורסמה.

צילום: ללא

מדינות צהובות - בסיכון נמוך 

הנסיעה מותרת, אולם בחזרה לישראל חלה חובת בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או 24 שעות, לפי המוקדם. לא מחוסנים חייבים בבידוד מלא: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה.

מדינות אדומות- בסיכון מירבי 

הנסיעה אסורה למעט מקרים חריגים שאושרו על ידי ועדת החריגים: בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה.

מדינות בסיכון

שאר המדינות שאינן מופיעות באחת משתי הקטגוריות מעל מוגדרות כמדינות כתומות והשבים מהן יחויבו בבידוד מלא - בכל גיל, כולל מחוסנים ומחלימים. 

יצוין כי סיווג המדינות לקטגוריות השונות ייבחן מעת לעת בהתאם לנתוני התחלואה, ורשימה עדכנית תפורסם בהתאם. 

אתמול אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כי "כל הצעדים שאנו נוקטים, מערך הבדיקות המהירות ביניהם, נועדו לשרת אותנו לאורך זמן. אנחנו פורשים היום את התשתית שתאפשר לנו לנהל את החיים בישראל לצד הקורונה".

הורוביץ התייחס גם לחשש מסגר וטען: "סגר הוא אינו גזירת גורל, סגר הוא צעד מאוד קשה עם השלכות מאוד פוגעניות על הכלכלה, על הפרנסה, על החברה וגם על הבריאות. לכן אני לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש". בעקבות כך קבע השר: "סגר הוא מוצא אחרון. כל עוד יש סיכוי להימנע ממנו, נעשה כל מה שאפשר כדי להימנע ממנו".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן