צירוף מקרים? גם יאיר שרקי חווה אירוע פריצה, איך זה הסתיים הפעם?

אחרי ניסיון הפריצה שחוותה מגישת החדשות אלמז מנגיסטו, הגיע תורו של הכתב יאיר שרקי להתעורר עם פורץ בחדר. אצלו דווקא, השוטרים הגיעו "בתוך דקות" ולמרות החוויה הלא נעימה, "טיפול נחוש כזה מחזיר את תחושת הביטחון"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/08/21 20:40 ל באב התשפא

גם יאיר שרקי חווה אירוע פריצה, איך זה הסתיים הפעם?
פריצה. אילוסטרציה , צילום: shutterstock

לאחר שמגישת החדשות של חדשות 12, אלמז מנגיסטו בת ה-29, סיפרה לקהל עוקביה בטוויטר על ניסיון הפריצה שחוותה לדירתה, הגיע תורו של כתב נוסף בחברת החדשות. בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, סיפר יאיר שרקי, הכתב לענייני חרדים של הערוץ, כי הבוקר התעורר לנוכחות של פורץ בביתו. 

"הבוקר התעוררתי עם פורץ בחדר בשינה שלי, זה היה מבהיל מאד אבל ככל הנראה לא נלקח דבר".
בניגוד למנגיסטו, שסיפרה כי נאלצה להמתין 26 דקות עד להגעת הניידת, אצל שרקי המקרה הסתיים אחרת.  "חייגתי למוקד 100 ושוטרי סיור הגיעו תוך דקות, ואחרי קצת יותר משעה גם עצרו חשוד שתיאורו התאים למה שמסרתי ולמה שתיארה שכנה בבניין סמוך שזכתה לביקור כמה דקות לפניי." 

עוד סיפר כי "הוזמנתי למסור תלונה בתחנה ובהמשך הבוקר הגיע שוטר שלקח מצלמות אבטחה מהאזור, ואיש מז״פ שאסף ממצאים. תודה לשוטרי לב הבירה על טיפול מקצועי ורציני ואדיב - למרות שלא נגנב ממני דבר (מאחרים כנראה כן) החוויה לא נעימה וטיפול נחוש כזה מחזיר את תחושת הביטחון". 

הכתב לענייני חרדים ממהר להבהיר כי לא מדובר ביחס מועדף מפאת עבודתו, אלא בעבודה משטרתית איכותית. "לכל מי ששואל או רומז ליחס וי אי פי: התקשרתי למוקד מאה וקיבלתי טיפול דרכם. בלי שם משפחה ובלי מספר זהות שלקחו ממני רק מאוחר יותר. כנראה שבשלב מסוים מישהו מהם הכיר אותי, אבל היחס היה רציני מהדקה הראשונה". 

לעומתו, אלמז מנגגיסטו יצאה מהחוויה מאוכזבת קשות מהטיפול המשטרתי. "אני מתעוררת לרעש מחריד של גבר שמנסה לפרוץ בכל הכוח את הדלת לדירה שלי בתל אביב. קמתי בבהלה, לקחתי את הטלפון, רצתי לדלת הכניסה והדפתי אותה. ניסיתי להבין מה קורה לי עכשיו, הרגשתי בתוך סרט אימה שתיכף אתעורר ממנו. הגבר האלמוני לא חדל ממעשיו – הוא המשיך לנסות לפרוץ ולשבור את הדלת, ולהיכנס לדירה תוך כדי שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי. ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי, שיש אפשרות שאסיים כאן את חיי או אעבור תקיפה. כל התרחישים הכי נוראיים רצו לי בראש", היא כתבה. 

"בזמן שאני נאבקת בו בגופי שלא ישבור את הדלת, אני מתקשרת למוקד 100. עונה לי מוקדנית, אני מסבירה לה שבעוד כמה דקות ייגמרו לי הכוחות והגבר יפרוץ פנימה. 'תיכף תבוא ניידת, השוטרים כבר בדרך'. חולפות עוד עשר דקות - הגבר ממשיך ואפילו מחבל בלוח החשמל, ומנתק אותי לחושך מקפיא". 

"אני מתקשרת שוב למשטרה, עונה לי מוקדנית נוספת. מסתבר שלא נפתחה בכלל קריאה ואין פרטים של האירוע. שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס 'תחליטי כבר, כניסה מצד ימין או שמאל?!'. 

בסופו של דבר, מנגיסטו פעלה בעצמה ופנתה לכתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה. "בתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא, תוך כמה דקות בלבד, אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות". את החוויה המפחידה היא חתמה במילים: "מפחיד להיות אישה ומפחיד עוד יותר כשזאת המשטרה שלנו".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן