16 או 26: כמה זמן לקח למשטרה להגיע לאירוע פריצה?

עיתונאית חדשות 12 התעוררה בלילה לקול ניסיון פריצה לדלת דירתה. היא חייגה למשטרה אולם אף ניידת לא הגיעה במשך 26 דקות ארוכות. מהמשטרה נמסר בתגובה: ניידת הגיעה תוך 16 דקות, מדובר בסכסוך שכנים על רקע חשבון חשמל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/08/21 22:34 כט באב התשפא

16 או 26: כמה זמן לקח למשטרה להגיע לאירוע פריצה?
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מגישת החדשות אלמז מנגיסטו בת ה-29 התעוררה לסיוט אמש. בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה היא מתארת את החרדה, כאשר גבר זר פורץ לדלת ביתה והמשטרה לא מגיעה. 

"22:30 אתמול בלילה, אני מתעוררת לרעש מחריד של גבר שמנסה לפרוץ בכל הכוח את הדלת לדירה שלי בתל אביב. קמתי בבהלה, לקחתי את הטלפון, רצתי לדלת הכניסה והדפתי אותה. ניסיתי להבין מה קורה לי עכשיו, הרגשתי בתוך סרט אימה שתיכף אתעורר ממנו. הגבר האלמוני לא חדל ממעשיו – הוא המשיך לנסות לפרוץ ולשבור את הדלת, ולהיכנס לדירה תוך כדי שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי. ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי, שיש אפשרות שאסיים כאן את חיי או אעבור תקיפה. כל התרחישים הכי נוראיים רצו לי בראש", היא כתבה. 

"בזמן שאני נאבקת בו בגופי שלא ישבור את הדלת, אני מתקשרת למוקד 100. עונה לי מוקדנית, אני מסבירה לה שבעוד כמה דקות ייגמרו לי הכוחות והגבר יפרוץ פנימה. 'תיכף תבוא ניידת, השוטרים כבר בדרך'. חולפות עוד עשר דקות - הגבר ממשיך ואפילו מחבל בלוח החשמל, ומנתק אותי לחושך מקפיא". 

"אני מתקשרת שוב למשטרה, עונה לי מוקדנית נוספת. מסתבר שלא נפתחה בכלל קריאה ואין פרטים של האירוע. שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס 'תחליטי כבר, כניסה מצד ימין או שמאל?!'. 

הסיוט נמשך, כאשר "חולפות עוד עשר דקות, אני מתקשרת בפעם השלישית למוקד 100. הם מחברים אותי לשוטר שטוען שהוא בדרך אליי, ומה שיש לו לשאול זה: 'תגידי, הוא עוד שם? זה קרה כבר פעם? את מכירה אותו?'. כל זה, בזמן שאני נלחמת לבד בשארית כוחותיי בגבר הזה שמאיים עליי מחוץ לדלת". 

בשלב הזה הבינה מנגיסטו כי עליה לפעול בכוחות עצמה. "בלחץ, חייגתי לכתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה - ובתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא, תוך כמה דקות בלבד, אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות".

"רק אחרי 26 דקות שאני זועקת לעזרה ונלחמת על חיי, השוטרים הגיעו. 26 דקות של סיוט ואימה. 26 הדקות הכי ארוכות בחיי. כל דקה שחלפה הייתי בטוחה שלא אצא מזה בחיים. לא המשטרה, לא מוקד 100 - ברהנו טגניה הציל את החיים שלי. אני רק חושבת איך האירוע הזה היה נגמר אם לא היה לי קולגה לשעת צרה, זמין אתמול בלילה. מפחיד להיות אישה ומפחיד עוד יותר כשזאת המשטרה שלנו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "צר לנו שהכתבת בחרה לעוות ולפרסם פרטים שגויים תוך השתלחות חסרת אחריות במשטרה, שעה שהעובדות המתועדות, לרבות השיחות המוקלטות אל מוקד החירום 100 ומוקד  המידע 110, רישומי תנועת 4 הניידות שהגיעו למקום, דוחות הפעולה של השוטרים והנסיבות שונות לחלוטין מהמתואר. למען הסר ספק נבהיר,  כי השיחה התקבלה במוקד 100 בשעה 22:35 ותוך 2 דקות שוגרה ניידת שהגיעה אליה כעבור 16 דקות בלבד". 

"אגב, השיחה עם הכתב ברהנו טגניה בוצעה לאחר שהניידת כבר הייתה במקום. פנייתו של טגניה טופלה על ידי קצין משטרה אך אז התברר שהניידת כבר הגיע קודם לכן אל הכתבת". 
 
"עוד נבהיר, כי הדיווח היה על השכן שככל הנראה שתה ודופק על הדלת,  כאשר מבירור עלה כי מדובר בסכסוך שכנים על רקע תשלום חשבון החשמל והוא עוכב לחקירה לבירור האירוע בהתאם. צר לנו על תחושותיה הקשות ומבינים את המצוקה בשעת האירוע, עם זאת מצפים מהכתבת לתקן את הפרסום השגוי שנכתב לאחר מכן".