מחדל הקורונה שר הבריאות: "המטרה שלנו היא להימנע מסגר"

ניצן הורוביץ ליווה את הוריו שקיבלו את מנת החיסון השלישית נגד הקורונה: "אנחנו ממליצים לציבור המבוגר להתחסן בחיסון נוסף שיגן עליהם ממחלה קשה, וחלילה ממוות" | על הגבלות נוספות הוא אמר: "ההחלטה על החיסונים במועד הזה - חיונית כדי להימנע מצעדים קשים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/08/21 19:08 כו באב התשפא

שר הבריאות: "המטרה שלנו היא להימנע מסגר"
השר ניצן הורוביץ, צילום: Miriam Alster/Flash90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (ד') לקופת חולים מאוחדת בתל אביב, וליווה את הוריו שקיבלו את מנת החיסון השלישית שלהם. "הגעתי היום עם ההורים שלי לכאן והם קיבלו כאן את החיסון המשלים, הבוסטר", פתח השר את דבריו.

"לאחר החלטת גורמי הרפואה להמליץ על חיסון נוסף לבני ה-60 ומעלה גם אצלי בבית עלתה השאלה האם החיסון בטוח. התשובה החד משמעית היא: כן", סיפר הורוביץ, ופרט: "האוכלוסייה המבוגרת נמצאת ברמת סיכון גבוהה יותר בגלל הגיל וגם בגלל שעבר זמן מאז שהם קיבלו את החיסונים הראשונים, ולכן אנחנו הולכים על החיסון השלישי".

הורוביץ אמר כי ההחלטה על החיסון השלישי התקבלה על סמך המלצת טובי המומחים בישראל שהם בעלי שם בינלאומי. "מנכ"ל משרד הבריאות שלנו קיבל את ההחלטה על פי שיקול הדעת הרפואי בלבד. אנחנו ממליצים לציבור המבוגר להתחסן בחיסון נוסף שיגן עליהם ממחלה קשה, וחלילה ממוות".

"אני קורא לכל הציבור בדגש על בני נוער, האוכלוסייה המבוגרת, הציבור הערבי, הציבור החרדי - אחוזי ההתחסנות נמוכים שם. 'אל תסתכנו - תתחסנו'. כמובן שאנחנו לא מכריחים אף אחד אבל אנחנו משכנעים כמו שצריך במדינה דמוקרטית. לצד המסכות ושמירת ההנחיות החיסון הוא האמצעי הכי טוב שלנו לשמירת החיים של היקרים לנו ועל עצמנו".

שר הבריאות הסביר את חשיבות מבצע החיסונים השלישי: "ההחלטה על חיסונים במועד הזה כאן בארץ, חיונית כדי להימנע ככל האפשר מצעדים והגבלות קשות על המשק. לכן לצד שמירה על ההנחיות, ההקפדות בנתב"ג - אלה הדברים שיכולים למנוע הגבלות חמורות יותר. קבינט הקורונה קיבל אתמול את כל ההמלצות של משרד הבריאות והחלטנו על מספר צעדים נוספים שיעזרו לנו לבלום את הדלתא". 

שר הבריאות הבהיר: "לצד השיקול המוביל של בריאות והצלת חיים, אני מסתכל גם על ההשלכות על המשק, פרנסה, זכויות האזרח ועל ההשפעות הנפשיות והחברתיות של ההחלטות שלנו, ואנחנו מבינים שגם להחלטות קשות יש השפעה ישירה של הבריאות".

למרות שהתחלואה ממשיכה לעלות, הורוביץ אמר בצורה חד משמעית: "המטרה שלנו היא להימנע מסגר. לא נכון ולא צריך להזכיר את המונח הזה בכזאת קלות. זה צעד דרמטי עם השלכות קשות וזו לא גזרת גורל. סגר הוא המוצא האחרון".

"חיסון בני הנוער, חיסון הציבור המבוגר, החלת התו הירוק המלא, המסכות והפיקוח בנתב"ג. אנחנו עושים את כל זה כדי לבלום את מקדם ההדבקה ולתת לנו זמן ארוך יותר כדי להשלים את החיסונים. אם נצליח באלה, עם שיתוף פעולה מלא של הציבור, נמנע מהגבלות קשות".