עם תיקון וגיזום: בתל אביב מתכוננים לימים הנוראים

אחרי עיריית ירושלים, גם בתל אביב מתכוננים לחגים באמצעות שיפוץ ושדרוג מאות בתי הכנסת בעיר לצורך הגברת בטיחות המתפללים. "ראוי שכל בתי הכנסת בעיר העברית הראשונה יהיו מונגשים ומוסדרים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 14:22 כה באב התשפא

עם תיקון וגיזום: בתל אביב מתכוננים לימים הנוראים
בית כנסת בתל אביב. אילוסטרציה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעוד קצת יותר מחודש יגיעו חגי תשרי הקבועים בלוח השנה היהודי, ואיתם גם היערכות המשפחות והקהילות לפני הימים הנוראים. לאחר שבעיריית ירושלים הודיעו על הצבת דפיברילטורים בבתי הכנסת, וברחבת הכותל המערבי ביצעו את בדיקת התקינות של האבנים, הגיעה תורה של עיריית תל אביב-יפו להתכונן לקראת החגים. 

עיריית תל אביב-יפו הודיעה הבוקר (ג') על פתיחת מבצע עבודות שיפוץ ותיקונים המוצע למאות בתי כנסת לצורך הגברת בטיחות המתפללים. במסגרת המהלך, אשר נערך בשיתוף עם המועצה הדתית, העירייה תבצע עבודות שיפוץ ותיקונים בסיסיים בבתי כנסת כחלק מההיערכות העירונית לקראת חגי תשרי. בקול קורא שמופץ היום לגבאים של מאות בתי הכנסת הפזורים בעיר, מציעה העירייה לקהילות הזקוקות לכך תיקונים ושיפוצים בסיסיים כדי להגביר את בטיחות המתפללים. הגבאים מתבקשים לפנות לעירייה דרך טופס מקוון ולציין את הליקויים הדורשים טיפול, ואגף שפ"ע של העירייה יפעל לסייע במהלך חודש אלול.
 
בטופס, אותו אפשר למלא באינטרנט, הגבאים יכולים לבקש את ביצוען של העבודות הבאות: תיקוני ריצוף בטיחותיים; תיקוני גידור; ניקיון החצר למטרת בטיחות וביטחון; גיזומים ואף הוספת ריהוט רחוב כגון ספסלים ואשפתונים לרווחת המתפללים. העירייה תפעל ככל יכולתה לסייע לבתי הכנסת בנושא. המיזם, בשיתוף המועצה הדתית של העיר, מוצע למאות בתי הכנסת בעיר במהלך חודש אלול.  
 
ברחבי העיר תל אביב-יפו ישנם 450 בתי כנסת, כאשר העיר תל אביב-יפו מספקת מגוון שירותים בתחומי הדת, המסורת והתרבות היהודית, ומקיימת פעילויות שונות סביב חגי השנה לתושבי העיר - דתיים וחילוניים כאחד. 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו אמר כי: "ראוי שכל בתי הכנסת בעיר העברית הראשונה יהיו מונגשים ומוסדרים. על אף שבתי הכנסת אינם בבעלות העירייה מצאנו לנכון לתת שירות חיוני זה, המשרת עשרות אלפי תושבים ותושבות לקראת החגים".

"אנו שמחים על חיזוק הקשר והסיוע המתמשך של עיריית תל אביב-יפו לבית הכנסת בעיר", אמר אלדד מזרחי, יו"ר המועצה הדתית, "גם עתה, לקראת החגים, יוזמת העירייה בשיתוף פעולה עם המועצה הדתית סיוע לבתי הכנסת בעבודות תחזוקה ובטיחות במרחבים הצמודים לבתי הכנסת לרווחת ציבור המתפללים".

חיים גורן, ממלא מקום וסגן ראש העירייה: "בהמשך לשנה שעברה, בתקופת השיא של הקורונה, גם השנה נעשה מאמצים גדולים לסייע לבתי הכנסת להיכנס לתקופת החגים בצורה הטובה ביותר ולאפשר לכל החפץ בכך להגיע ולהתפלל באופן בטוח, ראוי ומכבד. אני מודה לגורמי המקצוע של העירייה על הנכונות הרבה לעשות כמיטב יכולתם למען ציבור המתפללים בעיר."