אבנים עם לב אדם: הסתיימה בדיקת תקינות אבני הכותל

כחלק מההיערכות לחגי תשרי, הקרן למורשת הכותל המערבי בדקה את תקינות ויציבות האבנים באתר הקדוש. הבדיקה, שנעשתה באמצעות מנוף שעבר אבן ואבן, נערכה בפיקוח הלכתי של רב הכותל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/08/21 13:12 כה באב התשפא

אבנים עם לב אדם: הסתיימה בדיקת תקינות אבני הכותל
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי.

בעוד קצת יותר מחודש יגיעו חגי תשרי הקבועים בלוח השנה היהודי, ואיתם גם היערכות המשפחות והקהילות בבתי הכנסת לפני הימים הנוראים. 

גם ברחבת הכותל מתכוננים לקראת השנה החדשה, ולא רק בהיערכות לקליטת ההמונים שצפויים להגיע. היום (ג') הסתיימה בדיקה ידנית לבחינת תקינות אבני הכותל המערבי. הבדיקה, אשר מתבצעת פעמיים בשנה, בערב ראש השנה ובערב חג הפסח, היא צורך חשוב ומקיף הבודק את יציבות אבני הכותל המערבי וכוללת גם את אזור קשת וילסון המקורה.

צוות הבודקים עבר באמצעות מנוף אבן, אבן ובחן את עמידותה ורמת התחזוקה שלה במעקב רציף ומסודר המתעדכן ומטופל מבדיקה לבדיקה. פעולה זו נעשתה בפיקוחו ההלכתי של רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ, בשיתוף עם רשות העתיקות ומהנדסי הקרן למורשת הכותל המערבי בהתאם למגבלות ההלכתיות שנקבעו, וקיבלה את הסכמתם ההלכתית של פוסקי ההלכה והרבנים הראשיים לישראל.

בדיקת האבנים

בדיקת האבניםצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מרדכי (סולי) אליאב מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי אמר כי: "הקרן למורשת הכותל המערבי פועלת מזה שנים לטובת בטיחות מבקרי הכותל המערבי ודואגת בין השאר, לבדיקת תקינות אבני הכותל. לכל אבן, תעודת זהות לפיה אנו עוקבים ובודקים פעמיים בשנה בערב ראש השנה ובערב חג הפסח לקראת הגעתם של אלפי העולים לרגל בתקופה זו בפרט ולכל אורכה של השנה בכלל."

מתוך רצון לפזר את העומסים ולאפשר לכלל הציבור לעלות לירושלים ולהצטרף למעמדי הסליחות העמוסים, החליטה הקרן להוסיף עוד עצרות תפילה, כך שבסך הכל יהיו 17 עצרות מרכזיות. כמו כן יתקיימו שידורים חיים של מעמדי הסליחות כדי לאפשר למי שאין ביכולתו להגיע פיזית לרחבת הכותל המערבי לקחת חלק במעמד. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן