כבר מהשנה הבאה: חופש בימי שישי לתיכונים

תלמידי חטיבות הביניים יוכלו ליהנות מיום שישי חופשי כבר משנת הלימודים הבאה, שתפתח בעוד פחות מחודש. התוכנית לא תפגע בכמות שעות הלמידה ותאפשר למורים לעבוד מהבית בהכנת מערכי שיעור

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/21 08:18 כה באב התשפא

כבר מהשנה הבאה: חופש בימי שישי לתיכונים
אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

קצת פחות מחודש לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה, וכבר שרת החינוך החדשה, ד"ר יפעת שאשא ביטון, עורכת שינוי במספר ימי הלימוד השבועי. תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו רק חמישה ימים בשבוע בשנה הבאה, וביום שישי יהיה חופש לתלמידים ולמורים. 

היום החופשי בסוף השבוע יאפשר למורים לעבוד מהבית בהכנת מערכי שיעור ובדיקת מבחנים, ובכך לוותר על חלק מהעבודה בשטח בית הספר עצמו. 

כיום, רק שליש מבתי הספר העל יסודיים במערכת החינוך לומדים חמישה ימים בשבוע, ורבים מהם שייכים למועצות מקומיות ואזוריות. השאיפה במשרד החינוך היא לצרף למהלך את כל בתי הספר העל יסודיים כבר עד שנת הלימודים שאחרי הבאה, כלומר, שנת הלימודים תשפ"ג. לא יתבצע שום שינוי בהיקף שעות הלימודים, מבהירים במשרד החינוך, והשעות של ימי שישי תתפרסנה על פני שאר השבוע, באופן שלא יפגע באיכות ההוראה והלמידה. 

ההחלטה מצרפת את ישראל למדינות רבות בעולם, והגיעה בעקבות דיונים מקצועיים עם נציגי ארגוני המורים ומשרד האוצר. עוד הוחלט כי מורה שהיה לו יום חופשי באמצע השבוע ימשיך ללמד ארבעה ימים בלבד. במשרד החינוך מקווים כי למרות קביעת המערכות לשנה הבאה בבתי הספר, יצליחו להתגבר על הקושי הלוגיסטי ולקיים את מערכת השעות עם השינויים החדשים. 

תקציב המדינה שעבר אתמול, כולל גם ביטול הקיצוץ הייעודי שאמור היה להתקיים במשרד החינוך. השרה יפעת שאשא ביטון הצליחה להגיע להסכם משותף עם משרד האוצר ולמנוע קיצוץ של 750 מיליון שקלים. עוד סוכם כי 200 מיליון שקלים יופנו למנגנון פיקוח ובקרה על מסגרות הגיל הרך, 300 מיליון שקלים יוקצו לטובת צמצום פערים. כמו כן, יופנה תקציב ייעודי להמשך פעילות בתי הספר של החגים בחנוכה ובפסח.