בלי הגבלות בחגים | מנכ"ל משרד הבריאות: "לא רואים האטה בתחלואה"

פרופסור נחמן אש טוען כי לא צופה כי יתקיימו הגבלות לקראת ראש השנה ויתר חגי תשרי. מנגד מצב התחלואה איננו משתפר, אך הוא תקווה כי החיסון השלישי ישנה זאת: "מקווה מאוד שלא נצטרך כל חצי שנה חיסון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/21 08:20 כג באב התשפא

בלי הגבלות בחגים | מנכ"ל משרד הבריאות: "לא רואים האטה בתחלואה"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם פתיחת מבצע החיסון השלישי, עדיין הנתונים המדאיגים של חולי הקורונה ממשיכים לעלות ובמהלך השבת עדכן משרד הבריאות כי בישראל ישנם כבר כ-201 חולים שמצבם קשה. בעקבות כך התראיין מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש בכאן רשת ב, וביקש להציג את התמונה כפי שהיא. "אתמול היו 2,080 מאומתים חדשים ושיעור הבדיקות החיוביות עבר את ה-3%", פתח אש בנתונים והסיק כי "אנחנו לא רואים האטה בתחלואה, אנחנו עוקבים אחרי הנתונים ואני יכול להגיד שהעלייה מתונה".

אש אינו מגבה באופן ברור את הממשלה בהחלטה לשים את הנושא הכלכלי לפי הרפואי, אך טוען כי מה שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא כעת בשל התחלת מבצע החיסון השלישי. "יכול להיות שהחיסון השלישי יספיק ליותר זמן, הוא צפוי להפחית בשבועות הקרובים את מספר החולים שמצבם קשה", טוען מנכ"ל משרד הבריאות. הטווח הדי קצר שעבר מאז המבצע הקודם עורר שאלה על אורך הזמן של יעילותו, על כך אמר אש: "אני מקווה מאוד שלא נצטרך כל חצי שנה חיסון, ויכול להיות שזה יהיה כמו שפעת - חיסון שנתי". 

אש חזר והדגיש כי נכון לעכשיו, למרות העלייה, נראה כי המצב אינו חמור כל כך וכי הוא לא צופה שיהיו הגבלות בחגי תשרי הקרבים ובאים. "ככל שנצליח לשלוט על מספר החולי הקשים, נצליח לעבור את החגים ללא הגבלות נוספות", הבטיח אש. כזכור,  קופות החולים יחלו מהיום (א') לחסן במנה השלישית, למרות שטרם התקבלה חוות דעת מפייזר או מארגון הבריאות האמריקאי לגבי המנה השלישית מבצע החיסונים הישראלי לבני הגיל השלישי יצא לדרך. קופות החולים ברחבי הארץ יחלו מחר לחסן בני 60 ומעלה, קופות החולים עדכנו כי עד כה כבר התחסנו כ-3,000 מבוגרים במנה השלישית ועשרות אלפים אחרים מיהרו לתפוס את התורים בכדי לקבל הגנה מהנגיף.