פנינה תמנו שטה: אתנגד לתקציב שלא יקדם את עליית יהודי אתיופיה

איום חדש על חוק התקציב, הפעם מאת שרת העלייה והקליטה, שטוענת כי התנגדותה תהיה "גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה ואחזור לכנסת להצביע נגד הפקרתם"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 29/07/21 22:33 כ באב התשפא

פנינה תמנו שטה: אתנגד לתקציב שלא יקדם את עליית יהודי אתיופיה
שרת העלייה והקליטה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הממשלה החדשה עוד לא חוגגת חודשיים להקמתה והמתיחות מבית לא מפסיקה לאיים על קיומה. לאחר שחוק הקנאביס נפל ביום שני האחרון עקב חוסר תיאום בין חברי הקואליציה, שחלקם הצביעו נגד, עולה הערב סוגיה חדשה בדבר חוק התקציב. 

בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה כתבה שרת העלייה והקליטה של יש עתיד, פנינה תמנו שטה, כי היא מתכוונת להתנגד לתקציב שלא יקדם את עליית יהודי אתיופיה הממתינים עשרות שנים. 

לא מדובר באיום הראשון על התקציב, רק ביום שני האחרון אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ בפתח ישיבת הסיעה כי "בשלב זה אין שום התקדמות עם האוצר בנוגע לתקציב מערכת הבריאות", והוסיף: "להיפך, הכל תקוע. אנשי אגף התקציבים מנסים לרמוס את קווי היסוד של הממשלה, שקבעו מדדים ברורים להבראת המערכת ולחיזוקה. אני רוצה להבהיר שאם לא נגיע עם האוצר לסיכומים ברורים על חיזוק תשתית המערכת, למשך שנים קדימה, יהיה פה משבר גדול מאוד. בלי פתרון למערכת הבריאות, לא נוכל להעביר תקציב".

יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, יצא אתמול (ד') בקריאה דחופה לממשלת ישראל ולעומד בראשה נפתלי בנט, לעצור מיידית את הקיצוץ הגדול בעולם הישיבות ולתקן זאת כבר בישיבת הממשלה שתעסוק בנושא תקציב המדינה ביום ראשון הקרוב. 

"כפי שנשמע היום התקציב שצפוי להגיע ביום ראשון הקרוב לממשלה אינו כולל את הישיבות, ועשוי לפגוע באופן חסר תקדים בעולם הישיבות עד כדי סכנה לקיומו", הדגיש הרב דרוקמן בדבריו. "איננו אזרחים סוג ב' במדינה וזכותנו להתקיים בכבוד. התקיימנו בכבוד מקום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן, ללא קשר לזהותו של העומד בראשן או להרכבן הקואליציוני ולא יעלה על הדעת שהממשלה הנוכחית עומדת להרוס את עולם התורה במדינת ישראל.

לאחרונה סוכם על העברת תקציב הביטחון, אשר יעמוד על כ-58 מיליארד שקלים בשנת 2022. כחלק מההבנות, סוכם כי יינתן מענה להצטיידות והתעצמות צה"ל בהתאם לאיומים, תוך מתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה, עוד סוכם על הקצאת תקציב בהיקף של 750 מיליון ש"ח לטובת העורף בשנת 2022, גם קידום רפורמת נפש אחת במלואה יתוקצב במסגרת תקציב 2020, וכן סיכמו השלושה על תקצוב מלא של תכנית "ממדים ללימודים", שעמדה בסכנת ביטול.