סקר חדש: פחות מ-10% תומכים ביפעת שאשא ביטון

סקר חדש בדק את יחס הציבור כלפי הטיפול במגפת הקורונה של הממשלה החדשה, ושרת החינוך לא זוכה לאהדה. עוד עולה מהסקר כי ראש הממשלה נפתלי בנט נותר הרחק מאחורי בנימין נתניהו במענה על השאלה מי מבין השניים טיפל טוב יותר בהתפרצות התחלואה | סקר נוסף מוכיח כי מרבית הציבור תומך במנת חיסון שלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/21 21:01 כ באב התשפא

סקר חדש: פחות מ-10% תומכים ביפעת שאשא ביטון
שאשא ביטון, צילום: Hadas Parush/Flash90

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון דאגה למתג את עצמה עוד בעיצומו של הגל השני בתור הקול השפוי של המאבק בנגיף בזמן שכיהנה בתור יו"ר ועדת קורונה בכנסת. בימים האחרונים היא נקלעה לסערה כאשר הגיבה לטענות חברי הממשלה נגדה בדבר הכחשת קורונה. "התדרוכים וההשמצות שמתנהלים נגדי בימים האחרונים לא ירתיעו אותי. הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתויג כמכחיש המגיפה. לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה".

אולם, נדמה שכל הדברים האלה לא מספיקים בשביל דעת הקהל. בסקר שהתפרסם הערב (ה') בחדשות 12 וערך מכון מדגם, נראה כי רק 8% מהמשיבים מעריכים את תפקודה כטוב מאוד בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי. 

במענה על השאלה "כיצד אתה מעריך את תפקודה של שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון, בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי? 27% השיבו די טוב, 35% סה"כ טוב, 23% די רע, 26% רע מאוד, 49% השיבו כי הטיפול של שרת החינוך הוא סה"כ רע. 

עוד בדק הסקר איזה ראש ממשלה טיפל טוב יותר בקורונה. במענה לשאלה "מי לדעתך כראש ממשלה מנהל טוב יותר את משבר הקורונה"? נפתלי בנט נותר הרחק מאחורי נתניהו. 43% מהמשיבים בחרו בנתניהו, ואילו רק 21% מהם טענו כי בנט מטפל היטב בקורונה. 14% השיבו כי אין הבדל ביניהם בניהול משבר הקורונה. 

הממשלה החדשה לא זכתה לימי חסד וכבר נדרשה להתמודד עם התפרצות מחודשת של הנגיף, אולם לא בהצלחה רבה כפי שעולה מהסקר. במענה על השאלה "כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה הנוכחי"? 52% השיבו סה"כ רע, 25% רע מאוד, 27% די רע, 35% טענו כי הממשלה מתמודדת באופן די טוב, ואילו רק 4% מהמשיבים טענו כי הממשלה מתמודדת טוב מאוד עם הקורונה. 

רק לפני שעות ספורות הודיע מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש כי קופות החולים יתחילו לחסן את בני ה-60 ומעלה במנת חיסון שלישית כבר מיום ראשון הקרוב, ונראה כי מרבית הציבור תומך במהלך. סקר חדש שנערך על ידי מכון קנטאר ופורסם במהדורת חדשות הערב של כאן 11, בדק את הסוגיה. במענה על השאלה "במקרה שהממשלה תחליט על חיסון שלישי לכלל האוכלוסייה, האם תתחסן במנה שלישית"? רוב המשיבים, 75% השיבו תשובה חיובית, ואילו רק 24.8% ענו תשובה שלילית. 

עוד בדק הסקר את הגבלות הממשלה על מנת לצמצם את התחלואה. במענה על השאלה "האם לדעתך הממשלה צריכה להטיל הגבלות חדשות על התקהלויות או על חוזרים מחו"ל? הרוב המוחלט, 79.4% השיבו תשובה חיובית, 13.4% ענו תשובה שלילית ו-7.2% מהמשתתפים בסקר טענו כי אינם יודעים. 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן