מתי כספי עושה את זה שוב: "לא אשתף פעולה עם דיקטטורה או פאשיזם"

הזמר ומלחין הוותיק הודיע כי לא יגיע לסבב ההופעות "בעקבות החזרת ההגבלות, על מנת שהשקר והמרמה ימשיכו לעד, נאלצתי לבטל את בואי". במקום הגעה לישראל מתוכננת הופעת זום, "ועל כך אודיע בבוא העת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 18:12 יט באב התשפא

מתי כספי עושה את זה שוב: "לא אשתף פעולה עם דיקטטורה או פאשיזם"
מתי כספי, צילום: Gilad Avidan ויקיפדיה CC BY-SA

בחודש אוקטובר בשנה שעברה, הביע הזמר והמלחין הוותיק מתי כספי, את מורת רוחו עקב מצב התרבות בישראל בשל משבר הקורונה, ובעקבות כך בחר לעשות מעשה והודיע כי הוא עוזב את הארץ. היום (ד') הודיע כספי כי בשל הוא לא יגיע לישראל ומסע ההופעות שתכנן אצלנו בחודש הבא - מבוטל.

"בעקבות החזרת ההגבלות, על מנת שהשקר והמרמה ימשיכו לעד, נאלצתי לבטל את בואי", כתב כספי למעריציו בחשבון הפייסבוק. "כבר הצהרתי בעבר שלא אופיע אם תהיינה הגבלות שלא יאפשרו לחלק מהקהל שלי לבוא להופעותיי. לא אשתף פעולה עם דיקטטורה או פאשיזם", קבע נחרצות.

עוד כתב הזמר המוכשר כי הוא מעדיף לאכזב את עצמו ולא להופיע, מאשר לאכזב אפילו שני אנשים שירצו לבוא להופעותיו ולא יתאפשר להם כי לא התחסנו. "אגיע להופעות אך ורק אם יוסרו כל ההגבלות ויתאפשר לכל מי שירצה בכך לבוא להופעותי. או כולם או אף אחד, לא תהיה איפה ואיפה. גופינו ברשותנו ולא ברשות העריצים".

כספי כתב לסיום כי במקום שמונה ההופעות שביטל הוא מתכנן הופעת זום עם חלק מנגניו, ועל כך יודיע בבוא העת. בנוסף הוא הדגיש כי מי שכבר קנה כרטיס יקבל החזר מלא.

זו אינה הפעם הראשונה שכספי משתמש במילה דיקטטור. באוגוסט בשנה שעברה כינה את ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו "דיקטטור". לטענת כספי הדבר נעשה בעקבות הפגיעה בתרבות והקיצוץ של הממשלה בתקציב הספרייה הלאומית, קיצוץ שהוביל להשבתת פעילות הספרייה ו-300 עובדיה יצאו לחל"ת. לאחר מספר שעות הוסר הסרטון מכיוון שכספי קיבל איומים על חייו.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן