התפשטות הקורונה עלייה נוספת במספר החולים קשה

עדכון שמגיע ממשרד הבריאות מראה על שיא שלילי של כ-4 חודשים במספר החולים קשה ליום. ראש ממשלה בנט: אנחנו קרובים מאוד לחיסון שלישי. ההערכה במשרד הבריאות: בעוד חודש נגיע ל-1,800 חולים קשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/07/21 19:39 יח באב התשפא

עלייה נוספת במספר החולים קשה
מחלקת קורונה בשערי צדק, ארכיון, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מספר חולי הקורונה ממשיך לעלות ומדאיגה עוד יותר היא העלייה במספר החולים קשה ששוברת שיאים של ארבעה חודשים. לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (ג') היום נוספו 39 חולים קשים חדשים. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 145חולים קשים, לעומת 62 ביום שלישי בשבוע שעבר. 

במשרד הבריאות לא אופטימיים מהעלייה החדה במספר החולים קשה. בפגישה בין מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש לבין מנהלי ונציגי בתי החולים שהתקיימה היום חשפו נציגי המשרד את התחזיות בנוגע לחולים קשה. על פי התחזית שהוצגה בפגישה בעוד כחודש יהיו כ-800 חולים במצב קשה בתרחיש האופטימי או 1800 בתרחיש הקשה, לצד המספר הגבוה במשרד הבריאות מעריכים כי מספר המונשמים יהיה נמוך.

מנכל" ל משרד הבריאות אמר בפגישה על החיסון השלישי כי: "מדובר בהחלטה לא פשוטה כי אנחנו מקדימים את כל העולם, החשש הוא שאצל צעירים אולי תופעות הלוואי של חיסון שלישי יהיו קשות יותר". אש הוסיף ואמר כי המטרה כעת היא לא להגיע להגבלות משמעותיות במשק.

 מוקדם יותר היום יצאו במשרד הבריאות בצעד מפתיע וראשוני והודיעו כי החל מהראשון באוגוסט יוכלו הורים לילדים הנמצאים בסיכון לתחלואה קשה לחסן את ילדיהם. המשרד פרסם רשימה של המקרים שיאפשרו מתן חיסון לילדים בגילאי 5 עד 11.

ההודעה מגיע בזמן שחברת פייזר רק החלה לקיים ניסויים בילדים, עוד לפני תוצאות הניסוי במשרד מפרסמים: "אלו המצבים בהם ניתן לשקול את מתן החיסון, בני 11-5 שנים הסובלים תחלואה משמעותית במצבים הבאים:

  • השמנת יתר חמורה עם BMI מעל אחוזון 99 לגיל ולמין
  • הפרעה נוירו-התפתחותית כולל פרכוסים ותסמונות מולדות
  • מחלת ריאות כרונית קשה
  • מצב דיכוי חיסוני חמור
  • מצבי ממאירות פעילה
  • אי-ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי
  • מחלת אנמיה חרמשית


(בנט על החיסונים, היום).