הגיעו לשוק "תשובה תוך 15 דקות" כל המידע על הבדיקות המהירות

הבדיקות המהירות מגיעות אל בתי המרקחת וכל אזרח יוכל לרכוש בדיקה. במשרד הבריאות מגיבים לשיווק הבדיקות ומזהירים: "תוצאה שלילית בבדיקות לא תאפשר כניסה למקומות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/07/21 15:38 יח באב התשפא

"תשובה תוך 15 דקות" כל המידע על הבדיקות המהירות
בדיקת קורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחרי שהתרגלנו להמתין שעות ארוכות בין הבדיקה לתוצאה הקריטית, בדיקות הקורונה המהירות מגיעות אל השוק הישראלי ויספקו תשובות בזמן שיא של 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה. משרד הבריאות מוציא הודעה מיוחדת לציבור ומסתייג מהיכולת של הבדיקות החדשות.

בבתי המרקחת החלו בשיווק בדיקות קורונה ביתיות מהירות. הבדיקות מהירות (אנטיגן) הן בדיקות לגילוי נגיף קורונה, המבוססות על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע הבדיקה למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה.

במשרד הבריאות אמרו על הבדיקות כי: "אמנם הבדיקות המהירות הן בעלות רגישות פחותה מזו של בדיקות ה-PCR הרגילות, אך הן מאפשרות זיהוי מהיר וטוב מספיק במקרים בהם העומס הוויראלי גבוה. אך אינן תקפות בשימוש לצורך מעבר גבול או טיסה אלא רק בדיקות PCR".

מה עושה מי שנמצא חיובי בבדיקה מהירה?
• יש להיכנס באופן מיידי לבידוד.
• ביצוע בדיקת PCR בהקדם, לאימות התוצאה. 
• אם תוצאת ה-PCR שלילית, אזי ניתן לצאת מבידוד (תוצאת ה-PCR גוברת על האנטיגן).
• אם לא בוצעה בדיקת PCR יש להשלים את תקופת הבידוד - כמו מי שנמצא חיובי בבדיקת PCR .

בדיקת קורונה בנתב"ג

בדיקת קורונה בנתב"ג                                                                                           צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

החל מהשבוע, יחל שיווק של ערכות בדיקה מהירות בפארמים ובבתי המרקחת. בדיקות אלו נועדו לשימוש הציבור בהתאם להנחיות. "תוצאה שלילית בבדיקות אלו אינה משמשת כאסמכתא כלשהי לטובת כניסה למקומות או כל דבר אחר, והיא לשימוש אישי בלבד". אומרים במשרד הבריאות.

במשרד הוסיפו ואמרו כי: "בקרוב צפויות עמדות ביצוע בדיקות מהירות על ידי דוגמים הרשומים במשרד הבריאות, באתרי בדיקה הפרוסים ברחבי הארץ. תוצאה שלילית בבדיקות אלו עבור מי שאינו מחוסן או מחלים, מאפשרת כניסה למקומות הפועלים בתו שמח, או תו ירוק למשך 24 שעות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

בשבוע שעבר אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ על הבדיקות המהירות כי: "יותר בדיקות פחות הגבלות. נקים מערך בדיקות שיאפשר לכולם להיבדק על חשבון המדינה". הורוביץ הוסיף כי "מתחילת הקורונה מדברים על בדיקות מהירות, כשנכנסתי לא הבנתי איך הדבר לא קרה עדיין, ואכן בשבוע הבא תהיה פריסה של עמדות בדיקת מהירות, שיופעלו ע"י מד"א וחברות אחרות, ובמקביל ניתן יהיה לרכוש בבתי המרקחת ערכות לבדיקה עצמית".


(מנכ"ל משרד הבריאות, אתמול).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן