"אין אכיפה בישראל" קריב נגד הקבינט: דחה את ההצבעה על רשימת המדינות האסורות

בשבוע שעבר הצביעו בקבינט הקורונה על הרחבת שורת המדינות האסורות לטיסה אבל היום ההצעה נתקלת בקשיים בתוך הקואליציה. ח"כ ויו"ר ועדת חוקה גלעד קריב דחה את ההצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/21 16:49 יז באב התשפא

קריב נגד הקבינט: דחה את ההצבעה על רשימת המדינות האסורות
ח"כ גלעד קריב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהקבינט אישר, ועדת החוקה דחתה היום (א') את ההצבעה על הרחבת רשימת המדינות שנאסר על ישראלים לצאת אליהן ההצבעה נדחתה עקב דרישת היו"ר ח"כ גלעד קריב לקבל עדכון על התקדמות השימוש באמצעים מידתיים יותר ועל איכות האכיפה של חובת הבידוד על החוזרים לישראל.

קריב דיבר על הצורך במעקב של הוועדה על היעילות בוועדת החריגים, ברשות האוכלוסין, ובקבלת הסברים על האחוז הנמוך של אישור הבקשות המופנות לוועדה תקנות הגבלת היציאה מישראל

קריב תקף ואמר כי: "לא יתכן שרשימת המדינות האסורות תלך ותתרחב, בשעה שאין התקדמות משמעותית בהפעלת הסדרים מידתיים יותר ובהבטחת אכיפה נאותה כאן בישראל. ועדת החוקה מצפה לקבל עדכונים מקיפים בנושאים אלה לפני הוספת מדינות נוספות לרשימה".

הוועדה דחתה כאמור את הצבעתה על התיקון שנועד להוסיף את המדינות גיאורגיה, תורכיה, קפריסין ובריטניה, החל מה-30.7.21 לרשימה. 

כזכור, בהתאם ל'חוק הקורונה הגדול', תקנות שהותקנו לפי החוק יוגשו לוועדה של הכנסת והכנסת תהיה רשאית לאשר את התקנות כולן או חלקן, או לא לאשרן או לשנות את תקופת תוקפן בתוך 24 שעות. ככל שלא התקבלה החלטה בפרק הזמן הזה – יתפרסמו התקנות וייכנסו לתוקף עם פרסומן (בתום 24 שעות ממועד קבלת ההחלטה), והוועדה בכנסת תקיים דיון בתקנות ותחליט אם לאשרן כאמור, בתוך 7 ימים – בנוגע להגבלות החלות על המרחב הפרטי והציבורי, או בתוך 14 ימים – בנוגע להגבלות על פעילותם של עסקים ומקומות הפתוחים לציבור.

במקרה שהוועדה לא מכריעה בתום תקופות הזמן הללו, ההכרעה עוברת למליאת הכנסת כעבור עוד מספר ימים, ואם גם המליאה לא מכריעה בהן, התקנות מתבטלות.