הקורונה בשליטה? דו"ח שיוצג לממשלה מגלה: עוד חצי מיליון מחוסנים והקורונה תעצר

חוקרים מהאוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה העבירו את הדו"ח לשרים, בו נטען כי מרבית הלא מחוסנים עם בגילי 12 עד 40 וכי החיסונים מעכבים את קצב התחלואה הקשה | החוקרים מציעים: הגברת התחסנות והטלת הגבלות רכות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/07/21 09:50 טז באב התשפא

דו"ח שיוצג לממשלה מגלה: עוד חצי מיליון מחוסנים והקורונה תעצר
בדיקת תו ירוק. , צילום: Miriam Alster/Flash90

דוח קורונה חדש ועדכני של חוקרים וחוקרות מהאוניברסיטה העברית ובית החולים הדסה שיועבר היום (א') לשרים לקראת ישיבת הממשלה הקרובה שתעסוק בעצירת תחלואת הקורונה ובה ידונו האם יש צורך בהטלת הגבלות חדשות.

החוקרים טוענים בדוח כי התחלואה הקשה ממשיכה לעלות בהתאם לצפי ובהתאם לקצב העלייה בנדבקים, עם זאת, ישנם הבדלים ברורים בין התחלואה הקשה בגל הזה לגלים הקודמים, שמתפרשים כהשפעה ישירה של ההתחסנות נגד קורונה. כמו כן, ניכר עיכוב משמעותי במגמת התחלואה הבינונית, הקשה והקריטית בגל זה לעומת השנה שעברה, ומספר המונשמים כרגע יציב. 

עוד מציינים החוקרים כי למרות שישראל מתנהלת כמעט ללא מגבלות, מקדם ההדבקה עומד על סביב 1.4, וטוענים כי על אף היעילות החלקית במניעת הדבקה, המשמעות היא שהתחסנות של חצי מיליון עד מיליון נוספים עשויה להפחית את מקדם ההדבקה אל מתחת ל-1 ובלימת המגפה. אך התחסנות אדם אורכת כ-4 שבועות.

עיקר הלא מחוסנים הם הורים צעירים ונערים ונערות בגילאי 12 עד 40. התחסנותם, שתאפשר הורדת מקדם ההדבקה, תסייע בפתיחת שנת הלימודים כסדרה. לאור זאת, להגברה משמעותית של החיסון יש פוטנציאל לאפשר התייצבות של אורח חיים סדיר לצד הקורונה, לקראת פתיחת שנת הלימודים. לכן, יש לעודד התחסנות מהירה של האוכלוסייה שאינה מחוסנת, לצד הגברה של מגבלות רכות, כגון תו ירוק.

בצוות החוקרים נמנים פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית ופרופ' נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה, יחד עם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה.

מנתוני משרד הבריאות שמתפרסמים הבוקר (א') עולה כי ביממה האחרונה התגלו 966 מאומתים חדשים מתוך 54,316 נבדקים. נכון לשעה זו ישנם 97 חולים שמצבם מוגדר קשה ובהם 17 מונשמים. 6,459  ישראלים נפטרו מפרוץ מגפת הקורונה, 5,757,553 מתחסנים מנה ראשונה בהם 5,292,589 מתחסנים במנה השנייה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן