מנכ"ל משרד הבריאות בביקורת על חלק משרי הממשלה: "יש חוסר הבנה"

פרופסור נחמן אש מעדכן הבוקר כי מספר המאומתים ביממה החולפת עומד על 950, " זה מספר גבוה לשבת", על מספר החולים הקשים הוא אומר: "קצב העלייה של החולים קשה הוא משמעותי, אנחנו קרובים ל-100 חולים קשה וזה מתחיל להדאיג אותנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/07/21 09:12 טז באב התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות בביקורת על חלק משרי הממשלה: "יש חוסר הבנה"
השרה שאשא ביטון עם ראש הממשלה בנט, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס הבוקר (א') למספר עניינים הקשורים לגל הרביעי של נגיף הקורונה, ובין היתר עדכן כי אתמול אומתו כ-950 חולי קורונה חדשים, והזהיר: "קצב העלייה של החולים במצב קשה הוא משמעותי ומתחיל להדאיג אותנו". 

בראיון שנערך ב-103FM אמר כי הדרך להתמודד עם ההתפרצות הרביעית היא - שיהיו לנו יותר מחוסנים. "זו הדרך להתמודד עם ההתפרצות הזאת, שיהיו לנו יותר מחוסנים ונגיע לחסינות עדר". אש הוסיף: "החיסון תמיד עדיף על המחלה, וככל שהמחלה מתפשטת הסיכוי להיות חולה הוא יותר גדול. אין ספק שהמפתח הוא הסברה. אני יכול לציין שהסיכון להידבק ולהדביק של מחוסן הוא הרבה יותר נמוך. ככל שאחוז המחוסנים יהיה גדול יותר התחלואה תדעך. הפתרון הוא התחסנות והדרך היא הסברה". 

על נתוני התחלואה הבוקר, לפיהם ישנם 85 חולים מאושפזים במצב קשה, אמר כי "קצב העלייה של החולים קשה הוא משמעותי, הוא כמו קצב העלייה של המאומתים. זה נכון שאחוז החולים קשה יותר קטן, אבל אנחנו קרובים ל-100 חולים קשה וזה מתחיל להדאיג אותנו". עוד הוא אמר: "מספר המאומתים אתמול היה סביב 950, זה מספר גבוה לשבת. חולים קשה היו לנו בימים האחרונים בין 15 ל-20 ביום". 

אש שנשאל האם הוא והדרג המקצועי מרגישים תסכול מהתנגדותם של שרי הממשלה, דוגמת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שמתייחסים לאזהרותיהם קצת בביטול. "אני בעיקר מסתכל על המספרים בדאגה", השיב אש. "אנחנו רגילים לשיח הזה שהיה לכל אורך הדרך כאשר יש חוסר הבנה לגבי הדרך שאנחנו הולכים לעבור בה שהיא דרך די ברורה. חוסר הבנה של מי שלא מתעסק בזה ביום-יום ולא רואה קדימה איך הוא הולך לפעול".

"כן, חוסר הבנה גם של חלק מהשרים, אנחנו מסבירים את הדברים שוב ושוב שככל שמספר המאומתים עולה יעלה מספר הקשים. מצד שני, הדיון כשאנחנו מחוסנים והאם להסתכל על מספר הקשים ולחכות שמספר הקשים יעלה הוא דיון לגיטימי של איך אנחנו רוצים את ההתנהלות של ישראל עם משק פתוח וכדומה.

היום יוגש לראש הממשלה נפתלי בנט, המתווה לפתיחת שנת הלימודים. אחד מהסעיפים שעדיין נמצאים במחלוקת הוא עניין הקפסולות. "אנחנו חושבים שכאשר התחלואה עולה ובאזורים בהם התחלואה גבוהה יש חשיבות לכיתות יותר קטנות, אני מקווה שזו ההחלטה שתתקבל", אמר אש.


(תדרוך עיתונאים עם פרופסור אש,  שבוע שעבר)
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן