הטובות לסיירות? התומך המפתיע בפתיחת יחידות העילית לנשים

מכתב עליו חתומות כמעט כל הנשים שמכהנות כראשי ערים ומועצות בישראל, מעורר הדים בסוגיית פתיחת תפקידי הלחימה לנשים. אל הקריאה הזאת מצטרפות שתי דמויות, עם עבר צבאי עשיר וסודי שתומכות באופן נחרץ במהלך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/07/21 09:56 יד באב התשפא

התומך המפתיע בפתיחת יחידות העילית לנשים
חיילות. אילוסטרציה, למצולמות אין קשר לנאמר, צילום: פלאש 90

סוגיית שירות נשים בתפקידי לחימה נמצא כדרך קבע במחלוקת בציבור הישראלי בכלל ובמגזר הדתי בפרט, כאשר רק לפני שבועיים אוייש גבול ישראל-מצרים בטנקיסטיות בפעם הראשונה. בידיעות אחרונות פורסם היום (ו') שלב נוסף במאבק לפתיחת כלל תפקידי הלחימה.

בעקבות פנייה של תיכוניסטית לראש מועצת עמק חפר, נוצר מכתב עליו חתמו כל הנשים שמכהנות כראשי עיריות ומועצות בישראל, מלבד ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, בו הן דורשות מצה"ל לאפשר לצעירות להתמיין לכל יחידות הלוחמה כולל לסיירות העילית דוגמת סיירת מטכ"ל ושייטת 13.

הנושא נידון בבג"ץ לאחרונה ונקרא "בג"ץ הסיירות", כשבינתיים נקבע על ידי הרמטכ"ל כי ועדה צה"לית תבחן את הנושא ותעדכן בתשובתה עד ספטמבר הקרוב. 

תומך מפתיע בעתירה לפתוח את ימי הגיבוש של הסיירות לנשים הוא לא אחר ממפקד סיירת מטכ"ל
היוצא, אל"מ במיל' ח' שסיים את תפקידו ב־2019 ולאחר מכן פרש מצה"ל . הוא הביע תמיכה בלתי מסוייגת בפתיחת כל תפקידי הלוחמה בנייר עמדה שהגיש לבג"ץ יחד עם מי שהיה סגנו. "נוכח ניסיוננו המעשי בשטח, אנו סבורים כי נשים יכולות לשרת בהצלחה כלוחמות בסיירת מטכ"ל וכי שילובן יניב תרומה משמעותית הן מבחינה מבצעית והן מבחינה ארגונית לסיירת מטכ"ל בפרט ולצה"ל בכלל", כתבו השניים במכתבם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן