היסטוריה: הטנקיסטיות תופסות קו | צפו:

אחרי לא מעט ביקורת בעיקר מכיוונם של רבנים דתיים, הטנקיסטיות של צה"ל הפכו ללוחמות והן תופסות קו מבצעי בדרום הארץ. הלוחמות: "בשביל זה התגייסנו, להגן על הגבול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 22:07 ו באב התשפא

היסטוריה: הטנקיסטיות תופסות קו | צפו:
הלוחמות עלו לקו מבצעי, צילום: דובר צה"ל

נשים בצריח על גבול מצרים. היום (ה') התחילו לראשונה לשרת טנקיסטיות במערך הגבולות של צה"ל כלוחמות לכל דבר. הפיילוט שהחל לפני כמה שנים נתקל בביקורת רבה ואף בצב"א שקלו לבטלו אבל לבסוף הפיילוט נישאר ולוחמות ראשונות הגיעו היום לקו מבצעי.

בשבוע שעבר סיימו לוחמות הטנקים בחיל הגנת הגבולות את הכשרתן והן חלו את פרק התעסוקה המבצעית בחטיבה המרחבית "פארן". התעסוקה המבצעית של הלוחמות תתבצע בגבול מצרים והלוחמות תצטרפנה לגדוד "קרקל" במשימות ההגנה השונות בגבול. הבוקר נערך ללוחמות מסדר קרבי בראשות מפקד עוצבת "אדום", תת-אלוף גור שרייבמן.

בקרב הטנקיסטיות קיימת ציפייה כי הן יגיעו גם לגבולות מבצעיים יותר ואף יש מי שמתכננים לעתור על כך לבג"ץ. בשנה שעברה הכריע הרמטכ"ל והנחה להתקדם שלב בבחינת שילוב נשים בטנקים במשימת הגנת הגבולות", הנחייתו של הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מבקשת למעה לבחון היכן ניתן לשלב נשים בשירות, גם כשהדבר נוגע למשימות מורכבות כמו הגנה על הגבול.

בהודעת דובר צה"ל נאמר "תרומתן של הנשים בצה״ל הייתה ותמשיך להיות משמעותית ביותר. שילוב נשים בצה"ל בכלל, לרבות בפעילות מבצעית, הוא חשוב ומתבקש, זאת לצד ההכרח בשמירה על הדרישות המקצועיות לכל תפקיד"

ההחלטה שהתקבלה ולפיה "נכון להמשיך בשילוב נשים בטנקים במשימת הגנת גבולות", הובילה לשלב הבא של פרויקט השילוב, והיום הגיעו הלוחמות לקו מבצעי כטנקיסטיות.