התפרצות הקורונה מתכננים חופשה בחו"ל? יתכן שתידרשו לבידוד של שבוע

במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה המליץ צוות של ראש הממשלה בנט כי כל השבים ארצה, מכל המדינות ומכל היעדים, יכנסו לבידוד של שבעה ימים. הפרופסור אש: "זה לא הזמן לטוס לחו"ל" | מפקדת אלון של פיקוד העורף צופה כי ישראל תחצה את רף 2,000 מאומתים כבר בשבוע הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 20:10 י באב התשפא

מתכננים חופשה בחו"ל? יתכן שתידרשו לבידוד של שבוע
צילום: פלאש 90

ימי הקיץ והחופשה הגדולה מבתי הספר מעודדים ישראלים רבים לטוס לנופש בחו"ל. אולם, מגיפת הקורונה ששבה בגל נוסף לאחר מבצע החיסונים והעלייה המדאיגה בתחלואה עלולים לשבש את התוכניות של ישראלים רבים, שיאלצו להיכנס לבידוד ארוך לאחר הנחיתה בארץ. 

על פי דיווח של N12, צוות שהקים ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להמליץ לקבינט הקורונה על בידוד למשך שבוע לכל מי ששב מחו"ל, בלי קשר לסיווג רמת המסוכנות או ההדבקה של המדינה. בדיון שנערך מוקדם יותר היום הוחלט כי מדובר בחלופה מועדפת שמטרתה יצירת כלל אחיד של בידוד מכל המדינות ומכל היעדים. גורמי המקצוע צפויים להמליץ על בידוד למשך שבוע, ויתכן שיגיעו לפשרה של חמישה ימי בידוד במקום שבעה. בצוות המייעץ נמנים גורמים ממשרד התחבורה, רשות שדות התעופה ומשרד הבריאות.

מוקדם יותר היום התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש לנתב"ג ואמר: "גם הבוקר אנחנו רואים תמונות שעומסים בנתב"ג בגלל ישראלים שטסים לחופשות בחול, רואים צפיפות בתורים, התקהלויות ומה שנראה כחוסר קבלה של המלצת גורמי המקצוע. אנחנו שבים וקוראים לציבור זה לא הזמן לטוס לחו"ל לטיסות שאינן חיוניות התחלואה במדינות רבות עולה, וריאנט הדלתא התפשט וגורם לתחלואה שהולכת ועולה בארצות רבות ומי שטס לחול מסכן את עצמו משפחתו".

על פי נתונים שהציגה מפקדת אלון של פיקוד העורף בהערכת מצב למשרד הבריאות, נראה כי מספר החולים המאומתים מכפיל את עצמו כל עשרה ימים, ולכן, במידה ולא יחולו שינויים משמעותיים, כבר בשבוע הבא יתכן שמספר החולים יחצה את רף ה-2,000 ליום, מה שישפיע גם על מספר החולים במצב קשה. 

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מחצות נרשמו 915 חולים חדשים,ו-60 חולים מאושפזים במצב קשה, מדובר בירידה של כשישה חולים קשים ביחס לאתמול.