התיישר עם עבאס בנט חוזר בו: לא יהיה חופש פולחן ליהודים בהר הבית

במהלך הצום הודה ראש הממשלה למשטרה על הטיפול במתפרעים הערבים, "תוך שמירה על חופש הפולחן ליהודים בהר". הבוקר הבהירו בלשכתו של בנט: הכוונה הייתה רק לחופש הביקור ליהודים במקום | בציונות הדתית תקפו: "מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 08:27 י באב התשפא

בנט חוזר בו: לא יהיה חופש פולחן ליהודים בהר הבית
עליית יהודים להר הבית. ארכיון, צילום: מטה ארגוני המקדש

במהלך סוף השבוע וסביב תשעה באב ועליית יהודים להר הבית, החלו התפרעויות של ערבים במזרח ירושלים ובעיר העתיקה. במהלך האירועים שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ושיבח אותם על ניהול העימותים באחריות ובשיקול דעת, "תוך שמירה על חופש הפולחן ליהודים בהר", כך נכתב בהודעה.

בלשכת ראש הממשלה מיהרו להבהיר הבוקר (ב') בעקבות פניית גלי צה"ל כי אין שינוי בסטטוס קוו בהר הבית והכוונה הייתה לחופש ביקור של יהודים ולא לחופש פולחן שנשאר אסור ליהודים בלבד. יש לציין כי בהמשך ההודעה הראשונה שיצאה ממשרד ראש הממשלה נאמר כי, "חופש הפולחן בהר הבית יישמר באופן מלא גם למוסלמים, המציינים בימים הקרובים את יום עורפה וחג הקורבן".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "שוב מנסור עבאס כעס ושוב בנט התקפל. הפעם על חשבון זכויות היהודים בהר הבית. לצערנו מדינת ישראל שבויה בידי תומכי טרור".

תום ניסני, מנכ"ל הקרן למורשת הר הבית הגיב לבנט: "במשרד רה"מ "טעו" כי גם הם לא מאמינים שיש מקום בעולם המערבי בו בני דת מסוימת לא יכולים להתפלל הקדוש שלהם. המצב הטבעי הוא תפילה יהודית ושירת ההמנון בהר הבית".

1,679 יהודים עלו במהלך הצום להר הבית, על אף החום הכבד. זהו זינוק של 71% לעומת מספר העולים בשנה שעברה. במנהלת הר הבית ציינו כי המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, ואפשרה את עלייתם להר הבית של עשרות קבוצות בזו אחר זו, בתחילה בקבוצות של שלושים איש בקבוצה, ושבעה קבוצות בו זמנית בהר. ובהמשך עד כ-90 איש בקבוצה. העולים הרבים התפללו, אמרו קינות, שרו שירי מקדש, קראו בתורה, אמרו קדיש, י"ג מידות ועוד.

שלושה חברי כנסת עלו במהלך תשעה באב להר הבית: עמיחי שיקלי, שרן השכל, ויום טוב כלפון. קבוצה אחת הוצאה משער השבטים לאחר שירה קבוצתית ועימות עם הוואקף. מספר יהודים הוצאו מההר לאחר שהשתחוו.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן