מנכ"ל משרד הבריאות: "גל התחלואה צפוי לגדול עוד יותר"

פרופ' נחמן אש הודיע כי: "זה לא הזמן לטוס לחו"ל, מאחר שהמגפה משתוללת בהרבה מדינות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה לגרום להדבקות מיותרות". כמו כן דרש להקפיד על עטית מסכות במקומות סגורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 17:15 ט באב התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "גל התחלואה צפוי לגדול עוד יותר"
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, צילום: דוברות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מכנס הערב (א') תדרוך לכלי התקשורת עקב העלייה בתחלואה בישראל. "גל התחלואה צפוי לגדול עוד יותר. המטרה שלנו היא להמשיך לחיות למרות העלייה בתחלואה" אמר אש בתחילת דבריו. "אסור לנו להיות אדישים למצב. חייבים להיענות להנחיות, לרבות ובעיקר עטיית מסכות במקומות סגורים, להקפיד על הבידודים וללכת להתחסן", הוסיף.

לפי מנכ"ל המשרד יש להגביר את האכיפה באופן מידי, "אנחנו חושבים בימים אלה מה נדרש לעשות ומה צריך לעשות כדי להגביל את הטיסות עוד יותר. אנחנו בוחנים אם להרחיב את רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן. נמשיך ונהדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים. נבחן כיצד להרחיב את ההגנה שלנו מפני הבאת וריאנטים מחו"ל". עוד אמר: ""זה לא הזמן לטוס לחו"ל, מאחר שהמגפה משתוללת בהרבה מדינות. נסיעה לא הכרחית היא מיותרת ויכולה לגרום להדבקות מיותרות. היא יכולה גם להביא לכאן נגיפים ומוטציות חדשות ואולי מסוכנות יותר".

משרד הבריאות פרסם הבוקר נתונים מהם עולה כי מספר החולים קשה עומד על 63, מתוכם 16 מונשמים, שני בני אדם נפטרו אמש לאחר שנדבקו בנגיף. בסך הכול פוענחו אתמול כ-30 אלף בדיקות, מספר הנדבקים היומי עומד על 430 מאומתים ושיעור החיוביים הוא 1.47%.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס מוקדם יותר היום, דיון מיוחד בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וגורמי מקצוע נוספים. 

בהמשך לדיון בקבינט הקורונה, בו הוחלט כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו על ידי המשרד לביטחון פנים, הציג השר בר לב לראש הממשלה תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה. התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו ע"י שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

ההנחיות המלאות:

1. הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

2. הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

3. כלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד - רה"מ הנחה את היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הבט"פ להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.

4. ייעול הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

ראש הממשלה בנט אמר: "מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגרסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".