אישור חירום ניסויים כבר נערכים: יתכן וחיסון בני 11 ומטה יחל בחורף הקרוב

יצרניות החיסונים פייזר ומודרנה החלו בניסויים שתוצאותיהם צפויות להגיע בסתיו ולאחריהן יבקשו החברות את אישור החירום לחסן. גורם במנהל המזון והתרופות האמריקני מסר לרשת NBC האמריקאית כי אישור החירום עשוי להינתן כבר באמצע החורף

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/07/21 08:54 ז באב התשפא

ניסויים כבר נערכים: יתכן וחיסון בני 11 ומטה יחל בחורף הקרוב
צילום: shutterstock

בזמן שמבצע חיסון בני ה-12-15 ממשיך, הלילה (ה') אמר גורם במנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לרשת NBC כי אישור החירום של ה-FDA לחסן ילדים בני 12 ומטה עשוי להגיע כבר בחורף הקרוב. הגורם הסביר כי בפייזר ובמודרנה החלו בניסויים הנצרכים ותוצאותיהם צפויות להגיע בסתיו.

תחילה יינתן אישור חירום אך הגורם הוסיף כי ב-FDA מעוניינים להחליף כמה שיותר מהר את אישור החירום באישור רגיל. הממונים על האסדרה במנהל המזון והתרופות מבקשים 4-6 חודשי מעקב בטיחות על ילדים מתחת לגיל 12 שמשתתפים בניסויים.

פייזר מסרה ל-NBC News כי תוצאות הניסויים הקליניים שלה בבני 5 עד 11 צפויות להגיע בחודש ספטמבר, ואז היא תוכל לבקש אישור לשימוש חירום. "נתונים לילדים מתחת לגיל 5 עשויים להגיע זמן קצר לאחר מכן", נמסר מהחברה. כמו כן, גם לחיסון תינוקות אנחנו מתקרבים שכן תוצאות הניסוי על בני 6 חודשים עד שנתיים עשויות להתפרסם עד נובמבר.

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר את השימוש בחיסונים של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה על בני נוער בגילי 15-12 בסוף חודש מאי. בתחילת יוני, בזמן שהתחלואה היתה נמוכה ולאור החששות, המליץ משרד הבריאות בישראל על חיסון קבוצות הסיכון בגילים אלה ולכל המעוניינים בכך. ב-21.6.2021 המליץ משרד הבריאות  על הרחבת החיסון בגילי 12-15 בשל העלייה בתחלואה. 

חברי הצוות של ועדת החיסונים פרסמו השבוע המלצה לחסן ילדים מתחת לגיל 12 רק במקרים חריגים מאוד. בחדשות 12 פורסם השבוע כי באגף האפידמיולוגיה של משרד הבריאות הוכנה טיוטת הצעה לחיסון ילדים בני 5-11 הסובלים ממחלות רקע. "חיסון ילדים בני 5-11 שנים אינו בהתוויה בעת הזו, אך קיימים מצבים מיוחדים שבהם ניתן לשקול מתן חיסון בגילאים אלה - זאת כאשר קיימת סבירות גבוהה לתחלואה קשה ואף תמותה בעקבות הדבקה בנגיף קורונה החדש", נכתב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן