בחודש הבא: פייזר תבקש אישור לחיסון שלישי מה-FDA

חברת התרופות תבקש מהרשות האמריקאית להעניק מנת חיסון שלישית לקורונה, זאת לאור הירידה בכמות הנוגדנים והתפשטות וריאנט הדלתא. ב-FDA הבהירו שכעת אין צורך במנה נוספת וציינו כי הנושא יישקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/21 07:57 כט בתמוז התשפא

בחודש הבא: פייזר תבקש אישור לחיסון שלישי מה-FDA
מנה שלישית גלידה?, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע העלייה האיטית בתחלואה והחשש מפני כניסת וריאנט הדלתא לישראל, פרסם משרד הבריאות בתחילת השבוע כי יעילות החיסון נגד קורונה נמוכה יחסית אל מול הזן החדש של הנגיף וכעת בחברת התרופות פייזר שוקלים להעניק מנת חיסון שלישית. 

מהודעה שפרסמה הלילה פייזר , עולה כי בעקבות הנתונים שסיפקה ישראל לחברה ובשל החשש מירידה ביעילותו החיסון, הם יפנו בחודש הבא למנהל התרופות האמריקאי ה-FDA ויבקשו אישור למתן מנה שלישית שתהיה מותאמת יותר גם נגד וריאנט "דלתא".

לטענת החברה, "מתן זריקה נוספת (שלישית) בתוך 12 חודשים עשוי להגביר באופן דרמטי את החסינות ואף לסייע בחיסול המוטציה המדאיגה האחרונה" וציינו כי רמת הנוגדנים בגוף קופצת פי 10-5 לאחר מנה שלישית, דבר שיסייע בצורה מיטבית להתמודדות עם הזן החדש. 

בעקבות הודעת פייזר, ה-FDA וה-CDC אמרו בהצהרה משותפת כי "אמריקנים שהתחסנו לחלוטין אינם זקוקים כעת למנת בוסטר", אך הוסיפו ואמרו כי הנושא יישקל אם וכאשר המדע יוכיח שהן נדרשות.

מניתוח אפידמיולוגי של שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שפורסם בתחילת השבוע עולה, כי החל מה-6 ביוני, ישנה ירידה במועילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות ווריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%".

במשרד הבריאות הבהירו כי נכון לעכשיו אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן