התפשטות הקורונה מחר יתחדש מתן חיסוני הקורונה | המלצה: לחסן בני 12 ומטה רק במקרים חריגים

משרד הבריאות מודיע כי לאחר ההבטחה לחידוש מלאי חיסוני פייזר, מחר יחודש מתן החיסונים | מסתמן: המלצת המשרד תהיה לחסן בני 12 ומטה רק במקרים חריגים. המלצה נוספת: חיסון שלישי לקשישים בבתי האבות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/07/21 21:08 ב באב התשפא

מחר יתחדש מתן חיסוני הקורונה | המלצה: לחסן בני 12 ומטה רק במקרים חריגים
החיסונים מתחדשים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעיית החיסונים כבר מאחורינו, ומשרד הבריאות עדכן הערב (א') כי לאחר שהובטחה הקדמת האספקה של חיסוני פייזר לתחילת אוגוסט, יחודשו החל ממחר החיסונים במנה ראשונה בקרב בני 12 ומעלה המעוניינים להתחסן. 

"אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא ל-1 באוגוסט. יחד עם המלאי הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל. אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי וגם מנה שנייה שתגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט", אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט.

במקביל להודעת משרד הבריאות, חברי הצוות של ועדת החיסונים הודיעו היום כי הם סבורים שיש לאשר חיסון שלישי למדוכאי חיסון. בנוסף, חלק מחברי הוועדה אמרו שלאחר מכן יש לחסן במנה שלישית קשישים בבתי אבות. חברי הוועדה המליצו לחסן ילדים מתחת לגיל 12 רק במקרים חריגים מאוד.

במשרד הבריאות הבהירו בשבוע שעבר כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות כן מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון - מדוכאי חיסון, בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

מנתוני משרד הבריאות שעוכנו הערב עולה, כי ביממה האחרונה אומתו לנגיף 263 בני אדם ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.6%. בסך הכל ישנם 3,984 חולים פעילים, ירידה מאתמול. בבתי החולים מאושפזים 76 חולים, 47 מהם במצב קשה, 18 במצב קריטי ועוד 13 מונשמים.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן