ארה"ב סוכל ניסיון חטיפה איראני

משרד המשפטים האמריקאי חושף כי סוכל ניסיון חטיפה מתוחכם על אדמות ארה"ב. על פי ההאשמות חברי החוליה תכננו להבריח את העיתונאית בסירת מנוע לוונצואלה ומשם לאיראן

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 08:13 ה באב התשפא

סוכל ניסיון חטיפה איראני
ניו יורק., צילום: shutterstock

מבצע חטיפה מיוחד סוכל בארה"ב. הלילה פרסם משרד המשפטים האמריקאי כי חוליה איראנית נתפסה באשמה שניסו לחטוף עיתונאית איראנית מתנגדת משטר שחיה בארצות הברית, על פי הפרסום החוליה ניסתה לחטוף מתנגדי משטר נוספים, העצורים האיראנים הם אנשי מודיעין.

לפי הפרטים אותם מסרו במשרד המשפטים מבצע החטיפה כלל הברחה בסירת מנוע אל ונצואלה ומשם להעביר את העיתונאית לאיראן. לעיתונאית שלום והיא מאובטחת על ידי המשטרה המקומית, בכדי לשמור על ביטחונם, שמותיהם של יתר המיועדים לחטיפה לא פורסמו. 

ראש מטה ה-FBI בניו יורק, ויליאם סוויני, אמר על הפרשה כי כתב האישום נראה כמו "עלילה מופרכת של סרט פעולה" סוויני הוסיף כי: "ארבעת חברי הקבוצה, הנתמכת על ידי המשטר באירן, קשרה קשר לחטוף כאן עיתונאית אמריקנית על אדמתנו ולחטוף אותה בכוח לאירן. זה לא יקרה במשמרת שלנו". אופי הפעולה כבר נוסה בעבר על ידי משמרות המהפכה.

אמנם כוחות הביטחון האמריקאים מעוניינים לשמור על זהות היעדים לחטיפה בסוד אך אישה בשם מאסיך אלינג'אד הודתה כי הייתה יעד לחטיפה שנכשלה. בחשבון הטוויטר שלה פרסמה אלינג'אד תיעוד של ניידת מחוץ לביתה וכתבה: "אני אסירת תודה לאף-בי-איי על שסיכל את מזימת משרד הביון של הרפובליקה האסלאמית של איראן לחטוף אותי. עלילה זו תוכננה תחת רוחאני. זה אותו  המשטר שחטף והוציא להורג את רוחולה זמ. הם גם חטפו את ג'משיד שרמהד, חטפו רבים אחרים וכלאו אותם".

העיתונאית הוסיפה וספרה כי: "לפני כשמונה חודשים ה-FBI הזהיר אותי שיש מזימה נגדי, אמרתי שאלה לא בדיוק חדשות, כי אני מקבלת איומי מוות מדי יום".