מסר לטרור: ארצות הברית תקפה בגבול סוריה-עיראק, 5 נהרגו

ארה"ב תקפה אווירית יעדי מיליציות פרו-איראניות בתגובה לתקיפות מל"טים של כוחותיה בעיראק. יעדיה המתקפה היו מתקן מבצעי ובמחסן נשק בשני מוקדים בסוריה ובמוקד נוסף בעירק. הפנטגון: "בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות אוויריות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/06/21 07:28 יח בתמוז התשפא

מסר לטרור: ארצות הברית תקפה בגבול סוריה-עיראק, 5 נהרגו
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

צבא ארצות הברית תקף הלילה (בין ראשון לשני) יעדים של מיליציות פרו-אירניות בגבול עירק-סוריה. ההתקפות בוצעו על ידי חיל האוויר האמריקאי ופגעו במתקן מבצעי ובמחסן נשק בשני מוקדים בסוריה ובמוקד נוסף בעירק. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח על לפחות עיראקים שנהרגו כתוצאה מהתקיפה.

"בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפות אוויריות נגד מתקנים ששימשו מיליציות אירניות בגבול סוריה-עירק", נכתב בהודעת מחלקת ההגנה של ארצות הברית.

בהודעה הרשמית הסבירו כי היעדים נבחרו מכיוון שהם שימשו את המיליציות האירניות למתקפות של כלי טיס בלתי מאוישים נגד מתקנים אמריקאים וחיילי צבא ארצות הברית בעירק. עוד הוסבר כי "באופן ממוקד, התקיפה כוונה אל יעדים מבצעיים ומחסני אמל"ח בשני יעדים בסוריה וביעד אחד בעירק, סמוך לגבול בין שתי המדינות".

ערוץ החדשות "נאהר מדיה", הפועל במחוז דיר א-זור והמזוהה עם המורדים דיווח כי האתרים שהופצצו הם מבנים אזרחיים שנתפסו על ידי כוחות המיליציות. כלי תקשורת אחרים דיווחו על כמות גדולה של אמבולנסים ומשאיות צבאיות של משטר אסד שעשו את דרכם לאזור האירוע, ככל הנראה מחשש לנפגעים באירוע התקיפה.

נציין כי אזור מעבר הגבול בין עיראק לסוריה שהותקף, הוא אזור חיוני עבור המיליציות הפרו-איראניות בסוריה ואין מדובר בפעם הראשונה בה הוא מותקף על ידי חיל האוויר האמריקאי.