ליברמן מעביר את הכסף ממעונות היום למאבק מניעת אלימות במשפחה

שר האוצר החליט על תקצוב של 55 מיליון שקלים לתוכנית למניעת אלימות במשפחה. בין הסעיפים: הקמת מרכזים לטיפול בגברים אלימים. "למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב אי אפשר לחכות בנושא הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 18:05 ד באב התשפא

ליברמן מעביר את הכסף ממעונות היום למאבק מניעת אלימות במשפחה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע עבר מאז החליט שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול הזכאות לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. 

בהודעה שיצאה מטעם משרד האוצר היום (ג') נמסר כי השר הורה לתקצב את התוכנית למניעה וטיפול באלימות במשפחה בתקציב של 55 מיליון שקלים, זאת בשיתוף עם משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

אלו עיקרי התוכנית:

  • הקמת שני מקלטים ייעודים לאימהות 
  • הקמת ארבעה מרכזים לטיפול בגברים אלימים
  • 90 תקני עו"ס נוספים למרכזי אלימות במשפחה ברשויות מקומיות 
  • 50 תקנים נוספים לשירות מבחן לטיפול ייעודי בגברים אלימים

"החלטנו לשים את נושא האלימות במשפחה במקום חשוב כי אנחנו רואים את הצרכים בשטח", אמר ליברמן, "למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב אי אפשר לחכות בנושא הזה ולכן עשינו מאמץ גדול כך שכבר השבוע יועבר למשרד הרווחה תקציב למימוש התוכנית שגובשה בוועדה הבין משרדית עוד ב-2016. מבחינתנו זו אמירה חשובה. כולנו צריכים לפעול נגד אלימות במשפחה". 

ח״כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת מסרה בתגובה: 
"לא לילד הזה פיללנו. תקציבים למאבק באלימות כלפי נשים - כן. פגיעה באוכלוסיות מוחלשות - לא.
החלטתו של שר האוצר להעביר תקציבים למאבק באלימות כלפי נשים היא ראויה - וצריכה לסמן שינוי כיוון בכלל משרדי הממשלה במחויבות כלפי נשים וביטחונן. עם זאת, לא יתכן שההחלטה הזו תבוא על גבן של אוכלוסיות מוחלשות אחרות. גם בלי קיצוצים בזכויות סוציאליות - יש למדינה יכולת להגן עלינו. זה עניין של סדר עדיפויות". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן