נשיא המדינה קיבל את הנהגת היהדות הקונסרבטיבית שנחתה בישראל

יצחק הרצוג קיבל הבוקר במשכן הנשיא את הנהגת היהדות הקונסרבטיבית מצפון אמריקה. יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "לא תמיד ידעה מדינת ישראל להעניק להם את החיבוק בחזרה" | לפני כארבעה חודשים פסק בג"ץ כי על המדינה להכיר בגיורי הקונסרבטיבים והרפורמים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/07/21 12:34 ד באב התשפא

נשיא המדינה קיבל את הנהגת היהדות הקונסרבטיבית שנחתה בישראל
צילום: דוברות התנועה המסורתית

הנהגת היהדות הקונסרבטיבית מצפון אמריקה נחתה הבוקר (ג') בישראל לשלושה ימים של פגישות עם שורת נבחרי ציבור וראשי מפלגות. נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל את המשלחת במשכן הנשיא ובירך את הבאים.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית בישראל אמרה כי משלחת הנהגת הקהילות המסורתיות מארה"ב באה ראשית להביע תמיכה ואהבה בלתי מסויגת בישראל. "עם זאת" היא אמרה, "להזכיר את הדרוש תזכורת: על מדינת ישראל לפתוח דף חדש ביחסיה עם היהדות המסורתית, הזרם השני בגודלו בעם היהודי, והזרמים הפלורליסטיים בכלל".

הרב מאוריסיו בלטר, מנכ"ל התנועה המסורתית העולמית, אמר: "אני גאה במנהיגי התנועה המסורתית ברחבי העולם שבעיצומם של ימים אלה, ולמרות המגיפה העולמית, הגיעו ארצה על מנת לדון בעתידו המשותף של העם היהודי בישראל ובתפוצות".

ד"ר יזהר הס, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "המחויבות של היהדות הקונסרבטיבית ברחבי העולם למדינת ישראל ולציונות מאפיינת את התנועה בכל מקום ואתר. לא תמיד ידעה מדינת ישראל להעניק לזרם השני בגודלו בעם היהודי את החיבוק בחזרה".

נזכיר, כי בחודש מרץ השנה, בג"ץ החליט להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות ברוב של שמונה שופטים מול אחד (השופט סולברג). הפסיקה מכירה במי שהתגיירו באמצעות התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית והם יקבלו מעמד עולה ואזרחות ישראלית. בתנועה המסורתית חגגו את ההחלטה, ומנכ"לית התנועה הגדירה אותה "יום היסטורי". לדבריה, "בג"ץ קיבל היום הכרעה צודקת, מובנת מאליה, ברורה. יש יותר מדרך אחת להיות יהודי במדינת ישראל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן