התנועה הקונסרבטיבית נגד מפלגת נעם

התנועה הקונסרבטיבית-המסורתית פנתה לוועדת הבחירות לכנסת בדרישה למנוע ממפלגת נעם להשתמש בשם 'נעם', מטענה כי זהו שמה של תנועת הנוער של התנועה המסורתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 11:26 כו בתמוז התשעט

התנועה הקונסרבטיבית נגד מפלגת נעם
מפלגת נעם, צילום: מפלגת נעם

ראשי התנועה הקונסרבטיבית פנו ליו״ר ועדת הבחירות בדרישה למנוע ממפלגת נעם להשתמש בשם 'נעם', שהוא גם שמה של תנועת הנוער של התנועה המסורתית. זאת בעקבות חשש לבלבול בין נעם של הר המור לנעם הקונסרבטיבית.

כזכור, מפלגת נעם קמה מתוך ישיבת הר המור על מנת לייצר אלטרנטיבה דתית יותר למפלגת הבית היהודי. במפלגת נעם טוענים כי השווי שלהם, הוא לכל הפחות מנדט אחד, וביממה האחרונה הוחלט על ריצה משותפת של נעם עם מפלגת עוצמה יהודית.

במפלגת נעם מגיבים וקוראים ל"תנועה המסורתית" להפסיק להשתמש במילים 'יהדות' ו'מסורת', שכן לטענתם "הם מסלפים גם את המסורת וגם את היהדות, ומטעים את הציבור". 

בנעם מוסיפים "מדובר בגנבת דעת היסטורית. זכויות היוצרים של היהדות הרי הם לתורה שניתנה בסיני וממנה נמשכת המסורת המפוארת של העם היהודי. התנועה הקונסרבטיבית ואחותה הרפורמית החליטו לזנוח את המסורת הזו ולעוות אותה. ולמרות זאת, הם משתמשים במילים מכובסות של "מסורתיות" ו"יהדות" בכדי להטעות את הציבור ולקבל לגיטימציה. לצערנו, התנועות האלו כיום ממומנות  בידי הקרן החדשה לישראל וחוברות למתקיפי מדיניות ישראל וצה"ל בזירה הבינלאומית".