בנט מבהיר לביידן: "פועלים רק בהתאם לשיקולי הביטחון שלנו"

עימות ראשון עם הבית הלבן בעידן בנט: השגרירות האמריקאית בישראל פרסמה גינוי להרס ביתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה ז"ל: "יש להימנע מצעדים חד צדדיים המחמירים את המצב" | בלשכת ראש הממשלה הדגישו: "מכבדים אבל פועלים בהתאם להגנה על חיי אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 13:22 כח בתמוז התשפא

בנט מבהיר לביידן: "פועלים רק בהתאם לשיקולי הביטחון שלנו"
בנט בישיבת הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל הרס הבוקר (ה') את בית המחבל מונתסר שלבי שרצח את יהודה גואטה ז"ל בפיגוע בצומת תפוח לפני כחודשיים, זאת למרות בקשתם המוקדמת של האמריקאים שלא להרוס את הבית. לאחר ההריסה נשמע גינוי חריג מטעם שגרירות ארצות הברית בירושלים נגד הפעולה, וכעת מסביבת ראש הממשלה מבהירים: "ראש הממשלה פועל רק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל".  

"אנחנו חושבים שזה קריטי שכל הצדדים ימנעו מצעדים חד צדדיים המחמירים את המצב", נמסר בהודעה מטעם השגרירות האמריקאית, "כולל הריסת בתי פלשתינים כעונש. כפי שהצהרנו מספר רב של פעמים, אין להרוס את ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד".

התנגדות הבית הלבן תחת הנשיא ביידן להריסת בתי מחבלים ידועה לגורמים במערכת הביטחון, אך למרות זאת בישראל מודעים גם לאפקטיביות ההרתעתית שבמהלך, כאשר בכל מקרה כל מקרה נבחן לגופו. גורמים בלשכת שלו נפתלי בנט אמרו כי, "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".