פרויקטור הקורונה: "ממליצים על מסיכה בהתקהלויות גם במקומות פתוחים"

אחרי ההגבלות החדשות עליהן החליט קבינט הקורונה התייצב הפרויקטור נחמן אש וסיפר על התפרצות הנגיף בישראל: "מקווה מאוד שלא נגיע למצב של סגר זה תלוי במספר החולים במצב קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 19:23 כז בתמוז התשפא

פרויקטור הקורונה: "ממליצים על מסיכה בהתקהלויות גם במקומות פתוחים"
נחמן אש, צילום: David Cohen/Flash90

הווריאנט ההודי מתפרץ בארץ והיום (ד') התכנס הקבינט בשנית בכדי לדון בהגבלות החדשות. בעקבות העלייה החדה בתחלואה שכבר חצתה את רף ה-500 ליום בקבינט הוחלט על מספר הגבלות ופרויקטור הקורונה התייחס למצב בהודעה מיוחדת.

עם סיום ישיבת הקבינט התייצב פרופסור אש מול המצלמות ודיבר על ההתפרצות המחודשת. אש אמר בפתח דבריו כי: "יש לנו מלאי מספיק של חיסונים עד סוף השבוע אז אנא נצלו את זה. בעקבות ההתפשטות של וריאנט דלתא - רמת החיסון שהספיקה כדי לעצור את הווריאנט הקודם כבר לא מספיקה, לכו להתחסן".

בנוגע לסוגיית הבידודים שלוקה בחוסר אכיפה וכעת מתרחבת עם ההגבלות החדשות, אמר אש כי: "אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את הבידוד כדי לקבל היענות טובה יותר מהציבור. נעשה עבודה ונראה לכמה ניתן לקצר בלי לסכן בהדבקות מיותרות. זה כמובן יהיה על בסיס קיום בדיקות. מרבית המדינות דורשות סביב 10 ימי בידוד, נבחן את כל הנתונים כדי לראות מה ניתן להמליץ".

אם נראה יותר חולים קשה - נצטרך לראות שאנחנו לא מגיעים למצב שאנחנו מסכנים את המערכת". אמר אש והוסיף: "ההערכה היא שלא נגיע לגלים גבוהים של חולים קשים כמו שהיה בעבר. אם נראה עלייה בתחלואה הקשה נצטרך לנקוט בצעדים נוספים". בנוגע לסגר אמר הפרופסור: "מקווה מאוד שלא נגיע למצב של סגר. זה תלוי במספר החולים במצב קשה - אם יגיע לכדי סיכון מערכת הבריאות ונרצה לעצור את העלייה. מדובר במאות חולים קשים שיהיו מאושפזים בבתי החולים".

על הפרצות בנתב"ג אמר אש כי: "כרגע לא שמנו מגבלה שחובה לנסוע בנסיעה פרטית כשחוזרים מחו"ל ואפשר לנסוע בתחבורה הציבורית. אבל אני קורא לאנשים להקפיד על מסיכות ותנאי הריחוק במהלך הנסיעה הזו. מומלץ לנסוע במונית ולא בתחבורה ציבורית אחרת".

משרד הבריאות מתכנן להוציא לפועל ברחבי הארץ בדיקות מהירות בשלל אירועים, אש סיפר כי:"זה אתגר לוגיסטי איך לבצע אותן וגם אתגר כלכלי. הפעם אנחנו רוצים לנסות לעשות את זה בצורה כזו שזה לא בהכרח יהיה בכניסה לאירוע אלא יהיה אפשר לעשות את זה בעמדות כמו קיוסקים. מקווה שנוכל להוציא את זה לפועל במהירות. הבנו שלצורך פעילויות רבות העלות על הפרט גבוהה מדי. הכיוון שלנו שהבדיקות בפעילויות ילדים יהיו ממומנות על ידי המדינה. אנחנו צריכים לסכם את זה עם כל הגורמים הרלוונטים והממשלה".

לסיום הפתיע הפרויקטור ואמר:"אנחנו ממליצים על שימוש במסיכה בהתקהלויות גם במקומות פתוחים. אבל נכון לעכשיו אין לנו כוונה לעדכן את זה כחובה".


ראש הממשלה בנט בפתח הקבינט.