משה בר סימן טוב: "נראה תמותה נוספת מקורונה, אבל היא תהיה מתונה"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אומר כי ההתפרצות הנוכחית אינה גל רביעי, ומזהיר מפני זנים חדשים: "צריך לשלוט על נתב"ג, לא מפני זן הדלתא אלא מפני הזנים הבאים" | ביממה האחרונה אומתו 307 חולים חדשים, מספר החולים הקשים עלה ל-29

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/21 09:14 כא בתמוז התשפא

משה בר סימן טוב: "נראה תמותה נוספת מקורונה, אבל היא תהיה מתונה"
מחלקת קורונה בתחילת השנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן שממשלת ישראל מנסה לעצור את ההתפרצות הנוכחית של הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, העריך הבוקר (ה') כי על אף העלייה בתחלואה אין מדובר בגל נוסף של הנגיף הסיני. עוד הוא אמר כי החיסונים שינו לחלוטין את המאבק של מדינת ישראל בקורונה.

סימן טוב אמר בראיון לגל"צ כי לדעתו, "לא צריך לשנות את ההנחיות בצורה גורפת - אלא לשלוט על נתב"ג. לא מפני זן הדלתא, אלא מפני הזנים הבאים". בהמשך הוא הוסיף: "כרגע אפשר להישאר עם ההחלטות הנוכחיות".

משה בר סימן טוב

משה בר סימן טובצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"לא מדובר בגל רביעי. אנחנו כן נראה תמותה נוספת, אבל היא תהיה מתונה". לדעתו של סימן טוב, ההתמודדות עם ההתפרצות המחודשת נוחה יותר הפעם, מכיוון שהמציאות של אחרי החיסונים שונה לחלוטין מזו של לפניהם. "אם לא היו לנו - כנראה שהיינו בקטסטרופה, אבל יש לנו חומת הגנה". 

בקופות החולים דיווחו כי 98,500 בני נוער התחסנו מפני הנגיף, ובנוסף נקבעו 63 אלף תורים להתחסן. עד כה כ-237,500 בני נוער התחסנו, קבעו תור או החלימו מהנגיף. נתונים אלה רחוקים מיעד שהציב ראש הממשלה נפתלי בנט: 350 אלף בני נוער מחוסנים עד יום שישי הבא. לאחר מכן ואם לא יגיע מלאי חיסונים חדשים, המתחסנים יספיקו לקבל מנת חיסון אחת שכן התוקף של החיסונים יעבור. 

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי ביממה האחרונה, אומתו 307 חולים חדשים, כשמספר החולים הפעילים טיפס ל-1,190. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-0.6%. בבתי החולים מאושפזים 54 חולים, 29 מהם במצב קשה, 18 במצב קריטי ועוד 17 מונשמים. עד כה מתו מהנגיף בישראל 6,429 בני אדם.


(בנט קורא לבני הנוער לצאת ולהתחסן)