לפיד חנך שגרירות באבו דאבי וקבע מזוזה: "מודה לנתניהו, הרגע הזה הוא שלו"

שר החוץ יאיר לפיד מיהר לקצור את פירות עבודתו של נתניהו. היום נחת לפיד באיחוד האמירויות לביקור היסטורי ראשון של שר חוץ ישראלי מאז נחתמו הסכמי אברהם. לפיד חנך שגרירות חדשה וצפוי לחתום על הסכם לשיתוף פעולה לפיד: "ישראל מעוניינת בשלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 13:56 יט בתמוז התשפא

לפיד חנך שגרירות באבו דאבי וקבע מזוזה: "מודה לנתניהו, הרגע הזה הוא שלו"
לפיד בטקס חניכת השגרירות, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

שר החוץ החדש של מדינת ישראל ממשיך לטוס ברחבי העולם, אחרי שבתחילת השבוע טס לפיד להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, נחת היום שר החוץ באיחוד האמירויות לביקור היסטורי בו יפגש עם מספר שרים בכירים באמירויות, בפתח ביקורו חנך לפיד שגרירות חדשה בעיר אבו דאבי. במקום נקבעה מזוזה.

במעמד קביעת המזוזה אמר שר החוץ יאיר לפיד כי: "זהו רגע היסטורי, וגם תזכורת לכך שההיסטוריה נקבעת בידי בני האדם. היא נקבעת בידי אנשים שמכירים את ההיסטוריה, אבל מוכנים לשנות אותה. היא נקבעת בידי אנשים שמעדיפים את העתיד על פני העבר.

לפיד קובע מזוזה בשגרירות

לפיד קובע מזוזה בשגרירותצילום: שלומי אמסלם, לע״מ

הסכמים נחתמים בידי מנהיגים, אבל שלום עושים עמים. מה שנחתום היום אינו סופו של התהליך, אלא התחלה. ישראל מעוניינת בשלום עם שכניה. עם כל שכניה. אנחנו לא הולכים לשום מקום. המזרח התיכון הוא ביתנו. אנחנו פה כדי להישאר, ואנחנו קוראים לכל מדינות האזור להכיר בזה, ולבוא לדבר אתנו.

השלום אינו פשרה, הוא ההחלטה הנחרצת ביותר שאנחנו יכולים לקבל. השלום אינו חולשה, הוא מגלם בתוכו את כל עוצמתה של הרוח האנושית. מלחמה היא כניעה לכל מה שרע בנו, השלום הוא נצחונו של כל מה שטוב בנו".

לקראת סיום דבריו הודה לפיד לאדריכל הסכמי השלום, יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. לפיד אמר כי: "אני מודה בשם כולנו לראש הממשלה הקודם של ישראל, בנימין נתניהו, שהיה הארכיטקט של הסכמי אברהם והאיש שעמל עליהם ללא לאות. הרגע הזה הוא שלו לא פחות מאשר שלנו".