קוצר את פירות הנורמליזציה | לפיד נחת באמירויות

שר החוץ יאיר לפיד המריא בשעה זו אל איחוד האמירויות בדרך לביקור ראשון של שר חוץ ישראלי במדינה. לפיד יחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי ויפגש עם שר החוץ האמירתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/21 07:45 יט בתמוז התשפא

קוצר את פירות הנורמליזציה | לפיד נחת באמירויות
יאיר לפיד בדרך לאמירויות, צילום: משרד החוץ

לפני שנה זה היה נשמע דיווח לא מציאותי אבל הבוקר (ג') זה קורה, שר החוץ יאיר לפיד עושה את דרכו לאיחוד האמירויות בדרך למפגש רשמי היסטורי, הביקור הראשון של שר חוץ ישראלי באמירויות מאז החתימה על הסכמי השלום בין המדינות "הסכמי אברהם". לפיד צפוי להיפגש עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן-זייד ולחנוך את שגרירות ישראל באבו דאבי.

בשדה התעופה חיכה ללפיד השר לעניינים כלכלים אחמד אל-סייג שערוך לו קבלת פנים רשמית, משדה התעופה ייסע לפיד לחנוכת השגרירות החדשה בהשתתפות שרת התרבות המקומית. בהמשך צפוי לפיד לחתום על הסכם לשיתוף פעולה כללי בין ישראל והאמירויות, על ההסכם יחתמו לפיד ושר החוץ בן-זייד. אל לפיד מתלווים משלחת של משרד החוץ ומספר עיתונאים ישראלים.

 עבור לפיד מדובר בביקור שני בחו"ל מאז כניסתו לתפקיד. שר החוץ נפגש מוקדם יותר השבוע עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן ברומא.  בפגישה אמר לפיד כי: "אין מערכת יחסים חשובה יותר לישראל מאשר עם ארה"ב. אין ידידה נאמנה לארה"ב יותר מישראל. לישראל יש השגות לא מעטות על הסכם הגרעין המתהווה בימים אלה בווינה, אבל אנחנו חושבים שהמקום לדון בהשגות האלה הוא בשיח מקצועי ישיר. במאבק על חופש, דמוקרטיה וחתירה מתמדת לשלום, מזכיר המדינה בלינקן הוא חבר גדול, ושותף גדול. כמוני, הוא גדל בביתו של ניצול שואה, שאמר תמיד שחובתו של העולם הוא לשמור על בטחונה ושלומה של מדינת ישראל".

מאז החתימה על הסכמי אברהם ההיסטוריים למעלה מ-200 אלף ישראלים ביקרו באמירויות ובישראל נערכים לקבל את פניהם של התיירים מאיחוד האמירויות שצפויים להגיע ארצה לאחר ההשתלטות על נגיף הקורונה במדינה.