בנט הכריז על מינוי פרויקטור לנתב"ג: "לא רוצים להטיל מגבלות - צאו להתחסן"

ראש הממשלה התייחס להתפשטות נגיף הקורונה, קרא לבני הנוער לצאת ולהתחסן בהקדם והכריז על מינויו של האלוף במיל' רוני נומה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג | "זה אינטרס לאומי", אמר בנט על גיבוש התכנית למאבק בפשיעה במגזר הערבי בעקבות אירועי הרצח בסופ"ש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/06/21 11:36 יז בתמוז התשפא

בנט הכריז על מינוי פרויקטור לנתב"ג: "לא רוצים להטיל מגבלות - צאו להתחסן"
בנט בישיבת הממשלה , צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ישיבת הממשלה נפתחה הבוקר (א') בהתייחסות לאירועי האלימות ומקרי הרצח במגזר הערבי שגבו את חייהם של חמישה בני אדם, ההתפשטות המחודשת של הקורונה בשל זן הדלתא ופעולות הממשלה בניסיון לבלום זאת.  

ראש הממשלה נפתלי בנט פתח את דבריו בהתייחסות לרצח המשולש סמוך לעילבון והאלימות הנמשכת במגזר הערבי: "אתמול במהלך השבת אירעה עוד רצח קשה במגזר הערבי. הורים ובתם בת ה-16 נרצחו לאור יום על ידי מתנקשים. רצח נוראי. בנגב במהלך סוף השבוע, אישה מהמגזר הערבי נרצחה והבוקר גם בלוד. בשם ישראל אני מבקש למסור ולשלוח תנחומים למשפחות".

"מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם מהמגזר הערבי, האלימות במגזר היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות ועל כתפנו מוטלת האחריות להילחם בזה, זאת משימה לאומית, שוחחתי הבוקר עם השר לביטחון פנים, וסיכמנו על גיבוש תכנית לאומית למאבק לפשיעה במגזר הערבי ובהקדם האפשר. זה אינטרס לאומי".

"בעניין הקורונה - בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, צריך לומר שאין עליה מקבילה במספר המאושפזים, אבל צריך לדעת, הוריאנט הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים, לכן הגישה שלנו פשוטה, מקסימום הגנה לאזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים, וריאנט הדלתא כאמור מדבק ב-50% יותר אבל אנחנו יודעים שהחיסון עובד, הוא פשוט עובד. מי שיכול להתחסן ולא עושה את זה מסכן את עצמו וגם את הסביבה. בשבוע האחרון במאמץ משותף עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרים אחרים הצלחנו להכפיל פי 3 את קצב ההתחסנות היומית מ-3,000 מתחסנים ביום ל-10,000 וזה לא מספיק, אנחנו רוצים להכפיל עוד פי 3 להגיע ל-30 אלף ביום וזה אפשרי".

"זה דיל שהציבור כולו צריך להירתם אליו. הבקשה שלנו מאוד צנועה - לעטות מסכות ולצאת להתחסן. אני פונה במיוחד לבני נוער, אני יודע כמה שאתם רוצים בקיץ לבלות ותוכלו לבלות בקיץ, יש לי 4 ילדים בגילאים האלה אנחנו לא רוצים להטיל שום מגבלה לא מסיבות לא טיולים אבל דווקא בגלל זה, אם אתם לא רוצים מגבלות תצאו היום להתחסן, דברו עם ההורים שלכם וצאו להתחסן".

"כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג. היה מחדל גדול שהביא לפגיעה ומותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים את זה לכן בתיאום עם שרת התחבורה שר הבריאות ושרת הפנים החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ומניעת כניסה של הנגיף הזה ווריאנטים עתידיים מהעולם לישראל. אני שמח להודיע שמניתי את אלוף במיל' רוני נומה שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ובציבור החרדי, והוא מקבל את האחריות לתכנון וניהול בטיפול בקורונה בנתב"ג".

"נקודה אחרונה, לפני שבועיים יצאנו לדרך, התחלנו לעבוד כל שרה ושר בגזרתם, וגם בסדר היום של הממשלה יש לא פחות מ-25 נושאים והחלטות לטיפול מיידי החל ממינוי פרקליט מדינה ועד לאישור התקנות למאבק בנגיף הקורונה שיתוף הפעולה בממשלה מצוין, פשוט מצוין, העבודה בין השרים, העזרה הדדית, ככה זה צריך להיות, זו ממשלה שבאה לעבוד וממשלה שעוד צריכה לעבוד", סיכם ראש הממשלה.