האזרחים הוותיקים בדרך לקולנוע: "שלישי בשלייקס" חוזר

שר האוצר, אביגדור ליברמן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן סיכמו על החזרת המיזם הפופולרי "שלישי בשלייקס" שנוסד בכהונתו של אורי אורבך ז"ל, כחלק מחזרת המשק לשגרה לאחר הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/21 16:21 יב בתמוז התשפא

האזרחים הוותיקים בדרך לקולנוע: "שלישי בשלייקס" חוזר
חוזרים לאולמות הקולנוע. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

המיזם האהוב שבמסגרתו נהנו עשרות אלפי אזרחים ותיקים מהנחות קבועות בכל יום שלישי בכניסה למגוון פעילויות פנאי ובידור, הופסק עם פרוץ משבר הקורונה בשנה שעברה. כעת, עם ביטול מגבלות הקורונה והחזרה לשגרה, הודיעו השרים מרב כהן ואביגדור ליברמן על חזרתו של "שלישי בשלייקס".

מיזם "שלישי בשלייקס" הושק בשנת 2014 בידי השר לענייני אזרחים ותיקים דאז - אורי אורבך ז"ל, ומאז לקחו בו חלק רבבות גמלאים וגמלאיות. לאורך השנים המשיך המשרד לשוויון חברתי להרחיב את היוזמה, במסגרתה זוכים האזרחים הוותיקים בארץ להטבות מגוונות ומחירים מוזלים בכל יום שלישי בתחומי הפנאי כמו מוסדות תרבות, בתי קולנוע, מוזיאונים, טיולים מאורגנים, מופעי בידור, סדנאות ועוד. בשנה שעברה, בצל מגפת הקורונה, הופסק המיזם יחד עם השבתת המשק כולו, אך על רקע הירידה בתחלואה והחזרה לשגרה, התקבלו במשרד מאות פניות של אזרחים ותיקים המתעניינים בחזרתו.

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן בירכה על חזרת המיזם ואמרה: "מיזם שלישי בשלייקס הופסק בתקופת הקורונה ובהעדר תקציב מדינה היה קושי בהחזרתו. עם כניסתי לתפקיד פעלתי להחזרת הפרוייקט שכן אני חושבת שבימים אלו חשוב במיוחד להשקיע בפעילויות פנאי למען האוכלוסייה המבוגרת שחוותה שנה קשה ביותר. עלינו לסייע למבוגרים להתאושש מתקופת המגפה והפרוייקט המקסים הזה שיזם השר לשעבר אורי אורבך ז"ל הוא נדבך בחזרה לשגרה. מגיע לגמלאים וגמלאיות לחזור לבקר בבתי הקולנוע בעלות סמלית של 10 שקלים. אני מודה לשר האוצר אביגדור ליברמן שסייע לנו להסדיר את הנושא במהירות וביעילות".

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "אני שמח לבשר על הארכת  התכנית בייחוד לאחר חודשים ארוכים בהם נמנע מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל לבקר בבתי הקולנוע ומוסדות התרבות בישראל".

אורי אורבך ז"ל

יזם את "שלישי בשלייקס". אורי אורבך ז"לצילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן