ההספדים היו מוקדמים: גמליאל מבטיחה להחזיר את שלישי בשלייקס

בניגוד לשמועות או אולי בגללן השרה במשרד לאזרחים ותיקים, גילה גמליאל מבטיחה להחזיר את התכנית לאחר החגים ואף להרחיב אותה לתחומים נוספים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/08/15 15:48 ד באלול התשעה

ההספדים היו מוקדמים: גמליאל מבטיחה להחזיר את שלישי בשלייקס
יחצ, צילום: יחצ

לאחר שנראה היה ש"שלישי בשלייקס" פרויקט הדגל של אורי אורבך ז"ל נסגר, מבטיחה היום השרה במשרד לאזרחים ותיקים, גילה גמליאל, בערוץ הכנסת שהתכנית תחודש לאחר החגים ואפילו תורחב לנושאים נוספים.

לפני שבועיים יום ג' היה הפעם האחרונה בה אזרחים ותיקים יכלו לממש את ההטבה, במסגרתה בעלי תעודת אזרח ותיק יכולים לרכוש כרטיס קולנוע ב-10 ₪ בלבד במקום בכ-40 ₪. כיום יכולים הגמלאים ליהנות מהנחה קטנה הרבה פחות ברכישת כרטיס קולנוע, 26 ש"ח במקום 39 ש"ח בהצגת תעודת אזרח ותיק.

הפרויקט שהיה פרויקט הדגל של השר אורי אורבך ז"ל נחל הצלחה גדולה. כחצי מיליון מתוך 800 אלף אזרחים ותיקים מחזיקי תעודת אזרח ותיק מימשו את הטבת "שלישי בשלייקס" בכל רשתות בתי הקולנוע בארץ מאז הושק הפרויקט בדיוק לפני שנה, כך עולה מנתוני המשרד לאזרחים ותיקים במלאת חצי שנה לפרויקט. עוד עולה מנתונים כי גם הסרטים הישראליים זכו במסגרת הפרויקט להצלחה גדולה יחסית כשצפו בהם עשרות אלפי אזרחים ותיקים במהלך השנה. מיותר לציין כי מעבר למחווה של המדינה לאזרחיה הוותיקים מדובר בפרויקט בעל השלכות ישירות על איכות חייהם החברתיים של האזרחים הוותיקים שראו בימי שלישי הזדמנות לבילוי חברתי יקר ערך.

פרויקט "שלישי בשלייקס", ביוזמת אורבך נועד לאפשר לאזרחים הוותיקים לצאת מהבית, לטייל, לצרוך תרבות ולבלות במחירים אטרקטיביים במיוחד. השם 'שלישי בשלייקס' הומצא על ידי תמר, בתו של אורי אורבך ז"ל והתקיים עוד שנה קודם לכן תחת הכותרת "סבא סרט". בנוסף לבתי הקולנוע, עשרות חברות מסחריות וגופי תרבות ציבוריים כמו מוזיאונים ותיאטרונים לקחו חלק במיזם. ההטבות על מגוון בילויים, תרבות פנאי, שופינג ועוד מפורסמים באתר ובדף הפייסבוק של "שלישי בשלייקס" מדי שבוע.

כאמור, בניגוד לדברים שנאמרו מפי צוות המשרד לפני שבועיים לפיהם התכנית ככל הנראה תסתיים לחלוטין מבטיחה היום השרה גילה גמליאל על החייאת התכנית ואף שכלולה, "אנו עובדים על תכניות משודרגות לשלישי בשלייקס- אחרי החגים נחזור עם מגוון פעילויות בנוסף לסרטי הקולנוע במחיר מוזל".