נחמן שי: "מדינת ישראל תהא פתוחה בפני שלשת הזרמים ביהדות"

שר התפוצות ערך שיחה ראשונה עם ראשי התנועות הדתיות-יהודיות הגדולות בעולם והתחייב בפניהם כי ישראל תכיר בתנועותיהם באופן שוויוני. "האוהל היהודי גדול, והוא יכול וצריך להכיל את כל הזרמים והקהילות בעם היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/21 10:56 ח בתמוז התשפא

נחמן שי: "מדינת ישראל תהא פתוחה בפני שלשת הזרמים ביהדות"
נחמן שי, צילום: משה שי/פלאש90

עם כניסתו לתפקיד שר התפוצות, ערך אמש (ה') ד"ר נחמן שי, סבב שיחות טלפוני ראשון עם הרב יעקב בלומנטל ראש הזרם הקונסרבטיבי, הרב משה האוור ראש התנועה האורתודוקסית וראש התנועה הרפורמית הרב ריק ג'ייקובס, המייצגים תנועות יהודיות ודתיות מהגדולות ברחבי העולם.

בסבב השיחות, הבהיר שר התפוצות הנכנס לראשי הקהילות את מחויבותו האישית, לצד מחויבות הממשלה החדשה לכך שמדינת ישראל תהא פתוחה לכל הזרמים וקהילות היהודית ותכיר באופן בהן מלא ושוויוני. עוד הוסיף שר התפוצות, כי הוא יפעל בכל כוחו לחזק ולהעמיק את הקשר בין משרד התפוצות, ממשלת ישראל ויהודי התפוצות על כל גווניהם.

ראשי התנועות ברכו את השר הנכנס ותארו בפניו את הרצון שלהם לעבוד בשיתוף פעולה ובשיח משותף.

בתום סבב השיחות מסר השר שי: "כולי ציפייה להמשיך ולחזק את הקשר עם המנהיגים, והקהילות היהודית ברחבי העולם במטרה ליצור מערכת יחסים טובה וחזקה בין יהודי התפוצות למדינת ישראל. האוהל היהודי גדול, והוא יכול וצריך להכיל את כל הזרמים והקהילות בעם היהודי. כשר התפוצות אני מחויב לכך שמדינת ישראל תהה פתוחה באופן שוויוני בפני כל הזרמים והקהילות היהודית".


(השר שי מתייחס ליהדות התפוצות לאחר השבעת הממשלה)