לפיד ייפגש בקרוב עם מזכיר המדינה האמריקאי: "לשפר את היחסים בין ישראל לפלשתינים"

מזכיר המדינה האמריקאי ושר החוץ החדש שוחחו בשנית, בין היתר על המצב הביטחוני והמדיני באזור ועל המצב מול איראן. "שנינו מאמינים שאפשר וצריך לבנות יחסים עם הממשל שמבוססים על כבוד הדדי ועל דיאלוג טוב יותר", אמר השבוע לפיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/21 07:26 ח בתמוז התשפא

לפיד ייפגש בקרוב עם מזכיר המדינה האמריקאי: "לשפר את היחסים בין ישראל לפלשתינים"
שר החוץ יאיר לפיד, צילום: פלאש 90

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שוחח אתמול (ה') עם שר החוץ יאיר לפיד, על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני ומדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד. השניים סיכמו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב.

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הודעה לתקשורת לפיה השניים שוחחו אודות "הצורך לשפר את היחסים בין ישראל לפלשתינים בדרכים מעשיות, על ההזדמנויות להעמיק את מאמצי הנורמליזציה, וכן בנושאי ביטחון אזוריים, כולל איראן".

זוהי שיחתם השנייה של לפיד ובלינקן, כשהשיחה הראשונה התבצעה עם כניסתו של לפיד לתפקיד שר החוץ בתחילת השבוע. בטקס חילופי השרים שנערך השבוע, סיפר לפיד על השיחה עם בלינקן: "שנינו מאמינים שאפשר וצריך לבנות יחסים עם הממשל שמבוססים על כבוד הדדי ועל דיאלוג טוב יותר. גם עם יהדות העולם, ובעיקר עם יהדות ארצות הברית, הגיע הזמן לשינוי", אמר.

עוד אמר לפיד כי גם מול מדינות האיחוד האירופי המצב לא טוב. "היחסים עם חלק גדול מדי מהממשלות הוזנחו והפכו לעניינים. לצעוק ש"כולם אנטישמים" זו לא מדיניות ולא תכנית פעולה, גם אם לפעמים זה מרגיש נכון. שוחחתי אתמול בלילה עם שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וסף בורל, התכתבתי בלילה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, כולנו חושבים שצריך לשנות, לשפר, להעמיק את הדיאלוג בין ישראל לאירופה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן