נתניהו ובלינקן נפגשו: "אם חמאס יתקוף - התגובה תהיה עוצמתית"

לאחר שנחת ונפגש עם שר החוץ אשכנזי והשגריר ארדן, נפגש מזכיר המדינה האמריקאי עם ראש הממשלה שהודה לו על הביקור הראשון. "לא משנה מה יקרה ישראל תמיד תשמור על הזכות להגן על עצמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/21 12:44 יד בסיון התשפא

נתניהו ובלינקן נפגשו: "אם חמאס יתקוף - התגובה תהיה עוצמתית"
פגישת נתניהו ובלינקן, צילום: חיים צח / לע"מ

בפתח פגישתם המתוקשרת במשרד ראש הממשלה, הודה בנימין נתניהו למזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, על שהגיע לביקורו הראשון בישראל. נתניהו התייחס בדבריו לשלושה נושאים: תמיכת בדיין בישראל בזמן מבצע שומר החומות, הפסקת האש עם ארגון הטרור חמאס ועל שיפור התנאים לתושבי רצועת עזה. 

מזכיר המדינה האמריקאי הגיע לביקור ראשון בישראל ובמזה"ת

"אני רוצה להודות לנשיא ביידן ולך על התמיכה בזכות ישראל להגנה עצמית" אמר ראש הממשלה. "המזכיר בלינקן וקודמו ב-2014 כשהיה לנו עוד אירוע נגד חמאס, תמכו בנו ברבע מיליון דולר שהעברתם דרך המערכת במהירות ואנחנו זוכרים ומודים על כך".

על הפסקת האש עם חמאס, אמר: "אם חמאס יתקוף את ישראל - התגובה שלנו תהיה עוצמתית מאוד. דיברנו על איך הופכים את חמאס ללא חמושים. הנקודה השניה היא איראן, אנחנו מאמינים שאסור שלאירן יהיה נשק גרעיני, לא משנה מה יקרה ישראל תמיד תשמור על הזכות להגן על עצמה. הנקודה השלישית היא שלום, אנחנו צריכים לעבוד יחד לייצר נורמליזציה בין ישראל לבין העולם הערבי והמוסלמי ביחד עם הסכמי השלום שכבר יש לנו".

"דיברנו על איך לשפר את החיים והתנאים של הפלשתינים", אמר נתניהו בסיום דבריו. "התנאים ההומניטריים בעזה כוללים את שאלת החזרת הנעדרים והאזרחים ביחד עם יצירת התפתחות כלכלית, ביחד עם שיתוף פעולה בינלאומי, בשלום עצמו עם הפלשתינים. אני חושב שביידן צדק כשאמר שאתה לא תקבל שלום עד שישראל תוכר כמדינה יהודית".

"אני מצפה שהממשלות שלנו יעבדו יחד, גם עם אשכנזי וגנץ, וגם עם הפלסטינים", אמר בלינקן בהצהרתו. "באתי לכאן כדי להדגיש את המחויבות של ארה"ב להגנה של ישראל, ולדחיפות של הצורך בשיקום עזה. המדיניות של ביידן שעובד בצמוד עם נתניהו מתחילה שחייבת הכרה בשני הצדדים. כשמאבדים חיים מאבדים עולם שלם וזה נכון גם לישראלים וגם לפלסטינים. לישראלים יש זכות להגן על עצמם וזה נכון ביתר שאת כנגד הטילים שנורו מעזה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן