מדינת ישראל בכוננות | מצעד הדגלים יערך כמתוכנן, חמאס מאיים בירי

מצעד הדגלים יערך בכוננות מוגברת ובאבטחה של כ-2,000 שוטרים. מערכת הביטחון אישרה את המצעד, מערך סוללות כיפת ברזל תוגבר בדרום הארץ, "נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה", אמר אתמול הרמטכ"ל | בחמאס קוראים "להגן על מסגד אל-אקצא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/21 08:22 ה בתמוז התשפא

מדינת ישראל בכוננות | מצעד הדגלים יערך כמתוכנן, חמאס מאיים בירי
צילום: GILI YAARI/FLASH90

ממשלת בנט-לפיד תעמוד היום (ג') באתגר הראשון שלה, לקראת קיום מצעד הדגלים הערב בירושלים. לאחר שנדחה והשתנה מסלולו, המצעד הדחוי צפוי להתקיים היום במתכונת שהוסכמה על ידי, מערכת הביטחון, משטרת ישראל והמארגנים.

מצעד הדגלים יערך כמתוכנן | הרמטכ"ל: "המצב בזירה הפלשתינית נפיץ"

התקשורת הפלשתינית דיווחה עוד אתמול כי יחידת בלוני התבערה בעזה הודיעה על חזרתה לפעילות הבוקר, בחמאס קוראים "להגן על מסגד אל-אקצא" ולהביא לביטול המצעד בצעדות לכיוון ירושלים. הרמטכ"ל, רא"ל אביבי כוכבי, התייחס אתמול בערב לאיומי חמאס שהגיעו בעקבות הכוונה לקיים את המצעד. בעקבות האיומים, צה"ל תגבר את מערך סוללות כיפת ברזל בדרום הארץ.

כוכבי פתח ודיבר על מבצע שומר החומות שהסתיים לפני מספר שבועות. "המבצע הסתיים ומפגש הלמידה הוא הזדמנות טובה למנות את ההישגים מחדש, אך לצד זאת להיות ביקורתיים ומפוכחים באשר לחלקים שעשינו פחות טוב". בהמשך התייחס למתיחות הביטחונית ולאיומי חמאס: "המצב בזירה הפלשתינית נפיץ ואנחנו נערכים לאפשרות של חידוש הלחימה. ככל שזה נוגע לצה״ל מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

מארגני המצעד מצפים ל-5,000 בני אדם. 3,800 שוטרים ימלאו היום את רחובות הבירה, וכ-2,000 שוטרים ילוו את הצועדים לכל אורכו של המסלול ובשער שכם יעובה הכוח המשטרתי בכוחות נוספים כדי למנוע חיכוך והתפרעויות.

אלון שוורצר, ראש ענף מדיניות ב"אם תרצו" ואחד המארגנים של המצעד, בירך הבוקר בגל"צ על החלטתו של השר לביטחון הפנים החדש, עמר בר-לב לקיים את המצעד: "בר לב ממשיך את דרכם של רבין ובן גוריון ואת המסורת של מפלגת העבודה. זכותם של אזרחי ישראל לצעוד בירושלים ולא לחשוש מארגון טרור - לא צריך להוריד ראש כל פעם שמאיימים עלינו באלימות. אין עוד מדינה שארגון טרור יקבע לאזרחים שומרי חוק איפה לצעוד".

מוקדם יותר אתמול, אישר בר-לב, את קיום המצעד, לאחר סיום הערכת המצב בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, צה"ל, שב"כ והמל"ל. "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור", אמר השר בר-לב.

בר-לב נשאל אתמול מה יקרה אם תהיה תגובה של חמאס בשל קיום המצעד, והשיב בצורה ברורה: "ירושלים בירת ישראל הנצחית. בדמוקרטיה מותר להפגין ולעשות מצעד כזה או אחר כל עוד זה על פי החוק. במקרה שלנו על פי הכללים שקובעת המשטרה וכך נפעל".