בעקבות הפרסום בכיפה: השאילתה של מעוז ותשובת משרד החינוך

בחינת הבגרות בלשון ממשיכה לעורר סערות כאשר חבר הכנסת מהציונות הדתית הגיש שאילתה למשרד החינוך ודרש לפטר את האחראים לכך | סגן שר החינוך פרוש הגיב כנציג המשרד והבהיר: היו דתיים בין מחברי הבחינה, לא חל כל שינוי בהוראותיה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 13:41 כט בסיון התשפא

בעקבות הפרסום בכיפה: השאילתה של מעוז ותשובת משרד החינוך
אבי מעוז במליאת הכנסת., צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חשיפת 'חדשות כיפה' בנוגע לבחינת הבגרות בלשון שהתקיימה בשבוע שעבר ובה התלמידים נדרשו לקרוא מספר מאמרים בנוגע לשפה העברית והפנייה הבסיסית בלשון זכר ותהייה על כך. חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת 'הציונות הדתית' התייחס לדברים ודרש לפטר את האחראים על הבחינה. 

מעוז הגדיל לעשות ואף הגיש שאילתה על כך לשר החינוך יואב גלנט ולאנשי משרדו בהן תיאר את הבעיות בבחינה ושאל: "מי חיבר ואישר את נוסח הבחינה וכיצד בכוונתך לפעול כנגדם?". היום (ד') התייחס סגן שר החינוך מאיר פורוש לשאילתה וענה עליה בשם גלנט ומשרד החינוך. 

סגן השר פרוש פתח בתשובת משרד החינוך ואמר: "בחינת הבגרות בלשון חוברה כמו יתר בחינות הבגרות על ידי צוות של אנשי מקצוע ששמם חסוי כדי לשמור על טוהר הבחינות ועל מנת לנתקם מלחץ והשפעות חיצוניות. כדי לסבר את האוזן, בין מחברי הבחינה בלשון, היו דוברי עברית דתיים ושאינם דתיים והבחינה בגרסתה הסופית מאושרת על ידי המפקח להוראת תחום הדת". נאמר בתשובת המשרד והובהר כי, "לא חל כל שינוי בהוראות הבחינה, אלה מנוסחת כבעבר בלשון זכר".



"אבל אני יכול להבין למה אתה חרד", הוסיף פרוש בפנייה אישית למעוז והמשיך להדגיש: "שיהיה לכם ברור, מי שמכיר את המגזר החרדי יודע שאלה ששומרים על המסורת ועל הדת יש אצלם פחות בעיות בנושאים שונים שלא קורים במגזר החרדי ולעומת זאת קורים במגזר הכללי", כך טען מאיר פרוש, סגן שר החינוך.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן