סגור

סערה בבגרות בלשון: משרד החינוך שותל מסרים בבחינה

במהלך הבגרות בלשון נתבקשו הנבחנים לקרוא שלושה מאמרים בנושא שינוי השפה העברית הפונה בלשון זכר ולא בלשון א-מגדרית. ממשרד החינוך טרם התקבלה תשובה 

חדשות כיפה
כג בסיון התשפא
,
03 ביוני, 2021 15:04

צילום: פלאש 90

טרלול פרוגרסיבי? תלמידי התיכון ניגשו הבוקר (ה') לבחינות הבגרות בלשון. בבחינה ישנו חלק שמבקש קריאה של שלושה מאמרים ועליהם יש שאלות. הנושא שנבחר השנה הוא העיסוק בשפה המגדרית בעברית, המאמר הראשון החל עם ניתוח היסטורי של השפה העברית לבחור בלשון זכר כלשון ניטרלית, ואף דורש להשאיר את השפה כשהייתה. המאמר השני עסק בחשיבות השימוש בשפה דו לשונית ושינוי, והמאמר השלישי על הדרך של האקדמיה העברית לשנות את השפה.

תלמידים רבים הביעו מורת רוח מהדרך המניפולטיבית של משרד החינוך להעביר מסרים לתלמידים, כאשר בוחרים להכניס דיון לתלמידים בניגוד לרצונם. מדובר במגמה מתמשכת של משרד החינוך, לאחר שבאוקטובר האחרון, נפלה הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו לשינוי ההגדרות בטפסים רשמיים, מ"אבא" ו"אמא" ל"הורה 1" ו"הורה 2". זאת על אף מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק התאמת טפסים ממשלתיים, אך במשרד החינוך בחרו לאמץ הצעת החוק. 

בעוד שההחלטה לשנות את הטפסים זו החלטה הנעשית בעיקר מול ההורים, שלושת המאמרים הובאו מול התלמידים תוך כדי בחינה. התלמידים נחשפו בדרך עקיפה לדיון מבלי לקבל את הסכמת המחנכים של בתי הספר. מדובר בהעברת מסרים בעייתית, וטוענים כי כמו שאין נכונות לבצע דיון על נושאים כמו פוליאמורה, גם אם יהיו שני מאמרים נגדו, עצם הדיון מול תלמידים בצורה מניפולטיבית היא בעייתית.

בחינת הבגרות בלשון

בחינת הבגרות בלשוןצילום: ללא

בחינת הבגרות בלשון

בחינת הבגרות בלשוןצילום: ללא

בחינת הבגרות בלשון

בחינת הבגרות בלשוןצילום: ללא

בחינת הבגרות בלשון

בחינת הבגרות בלשוןצילום: ללא

בחינת הבגרות בלשון

בחינת הבגרות בלשוןצילום: ללא

ממשרד החינוך טרם התקבלה תשובה 

03.06.2021

1. אתם נורמליים? (אזרח מודאג)

הטרלול הוא שלכם. וואו, איזו ידיעה חדשותית. פטריוטיות, קבלת מבנה המשפחה המסורתית והאדרת צה"ל זו לא אג'נדה שמטפטף לנו משרד החינוך? העולם צועד קדימה, תתקדמו גם אתם.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

2. נו באמת (אהרון)

לרוב ככל התלמידים זה לא הפריע, הדבר היחיד שאכפת להם זה לעבור את הבגרות הזאת.
וכן, בגלל שהנושא הזה רלוונטי ואקטואלי, חשבו שיהיה נחמד לתת להם מאמרים בנושאים אקטואלים מאשר על אלמוגים או על ציד לווייתנים.
באותה מידה גם בבגרות במתמטיקה הייתה שאלה בהסתברות העוסקת במתחסנים ובנדבקים במחלה מדבקת, רק השם המפורש עצמו לא הוזכר, האם גם זה חלק משטיפת מוח של משרד החינוך?

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

3. קשקוש! (אני)

א. איך בשעה 15:04 "תלמידים רבים הביעו מורת רוח", כשהם עדיין באמצע הבחינה (שהחלה ב-13:00 ותימשך עד 16:45?! פייק ניוז כבר אמרנו?
ב. מי שקרא את המאמרים, ומסוגל להבין אותם, רואה שיש מאמר אחד התומך בטרלול הפרוגרסיבי ושניים - מנומקים היטב נגדו. האמנם איננו סומכים על תלמידינו הבוגרים שיוציאו את התבן מהמוץ?! האם הם לא פגשו/ יפגשו את ההבלים הללו בחיים?! להפך, זו הזדמנות לתת להם שני מאמרים מנומקים ואינטלגנטיים נגד רעיונות ההבל.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

4. העברית היא שפה המשוקעת באלמנטים של תפילה, של קודש, של היסטוריה יפה ושמית. אני מקווה שמהרסיה ומחרביה לא יצאו ממנה עם נקודות.ים ועם לוכסנים/ות נלוזים ור (אפרת)

העברית היא שפה המשוקעת באלמנטים של תפילה, של קודש, של היסטוריה יפה ושמית.
אני מקווה שמהרסיה ומחרביה לא יצאו ממנה עם נקודות.ים ועם לוכסנים/ות נלוזים ורעים.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

5. נושא מטופש (גבאי)

הנושא הזה רחוק מהתלמידים ואינו מעניין.
כל הדיון עליו, סיבך אותם עם מושגים שאינם מכירים, ובלבל אותם.
זה מה שמוכיח שהכנסת הדיון הזה מגמתית.
דרשו מהתלמידים לכתוב עמדות ונימוקים. נו באמת

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

6. מה הבעיה בזה (לא הבנתי תבעיה)

הגיוני לחלוטין, תפסיקו לעשות רעש משטויות.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

7. למגיב 3 (משגיח בבגרות)

זה שהמבחן הסתיים בשעה 16:45 לא אומר שלא היו תלמידים שסיימו מוקדם. תלמידים יוצאים מהמבחן גם אחרי שעה, וכן, ממבחן שהתחיל בשעה 13:00 יכולים להיות הרבה שמביעים מורת רוח כבר בשעה 14:00.

הבעיה היא שזה במבחן בגרות איפה שהתלמידים מחוייבים לקרוא. זה לא תרגיל שניתן בכיתה לשיקול דעת המורה. בגרות זה לא הזמן לדברים טעונים, או להחדרת מסרים שוניים במחלוקת (בניגוד לדברים אחרים שהוזכרו). המאמרים צריכים להיות הכי נייטרלים שיש.

יש מאמר אחד נגד, מאמר אחד (ארוך) בעד, ומאמר אחד פרווה. נכון שהוא לכאורה נגד אבל הוא מסתיים במסר שהדבר תלוי בציבור...

הבעיה היא שהתופעה קיימת, ובגרות זה לא המקום "לחשוף תלמידים" - אני חושב שהתלמידים של היום חשופים מאד... עכשיו הזמן להתמקד בלימודים ומעבר הבגרות. יש כאן ניצול לרעה של כוח מחברי המבחן במשרד החינוך וזה חמור ביותר.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

8. למגיב 7 (אני)

לא, מהבחינה הזאת אי אפשר לצאת אחרי שעה... אני מורה שמכינה תלמידים לבחינה, ועוד לא פגשתי תלמיד שיצא ממנה אחרי שעה. זו בחינה ארוכה ומורכבת. כך שוודאי שאי אפשר לדבר על "סערה בבחינה בלשון", כשכל התלמידים עדיין כותבים. הסערה היא בראשו של מי שכתב את הכתבה.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

9. לגמרי הזוי (מלע)

גרם לי בחילה לקרוא את הטקסטים, משרד החינוך מזבל לנו תמוח בשטויות פמיניסטיות, פשוט זועה, משרד החינוך צריך להתבייש!!!

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

10. 3 בלבוש (ואתה)

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

11. העברית היא שפה אלוקית, אסור לשלוח בה יד. (ידידיה שילה)

הקב"ה ברא את השפה העברית וגם ברא באמצעותה את העולם. אסור לעשות שינויים בשפה, כמו שאסור לשנות מילה מהתנ"ך, או מצווה מן המצוות. זו רפורמה בהתגלמותה, ואסור לתת לה דריסת רגל. זה כמו לעשות שינוי בספרי התורה על פי הוראת משרד החינוך.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

12. למורה: את לא פגשת, אני כן. (משגיח היום בבגרות)

וכמורה, את בוודאי יודעת שלא כל התלמידים אותו דבר. יש תלמידים שמתקשים ויש תלמידים שמצליחים לסיים מבחן מסובך לאחרים בזמן קצר - ובהצלחה. גם אני הופעתי לצאת מהבגרות ולגלות שזה כבר הגיע לתקשורת, אבל תוך שעתיים, עם מהירות העברת הודעות היום, אכן יכולה להיות סערה.
אגב, אני "הרגשתי את הסערה מתבשלת" תוך כדי המבחן עצמו, אז זה לא מופרך בעיני.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

13. למורה מ8: אני סטודנט שסיים תוך פחות מחצי שעה מבחן של 3 שעות. קיבלתי מעל 90. (ואיני מצטיין רקטור...)

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

14. לא הגזמתם (איש)

כולה הביאו במבחן שאלות על טקסטים שעסקו בשפה מגדרית, לא צריך להיות עד כדי כך בשוק נסיון על פמיניזם. הגזמתם עם שנאת הנשים הזאת! בסוף נגלה שיש סיבות סמויות לכך.

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

15. תגובה לעיתון ולתגובות... (שיר)

1. אי אפשר לסיים את בחינת הבגרות בלשון בשעה. נקודה. הבחינה בנויה בצורה כזאת שצריך במינימום שעה וארבעים דקות כדי לפתור את כולה, וזה רק אם אתה תלמיד ממש ממש מוצלח. רק כתיבת הטקסט צריכה לקחת לפחות 45 דקות במינימום.
2. המסקנה המתבקשת מסעיף הקודם- אין סיכוי שזה עורר זעם בקרב התלמידים כי רובם עוד נבחנו. זו נחשבת הבחינה השנייה הכי קשה אחרי מתמטיקה.
3. הנושא רלוונטי למצב הקיים בשטח ובטח לצעירים שבקרוב הופכים לאזרחים בוגרים. טוב שהעלו אותו.
4. לא ברור לי איך העיתון הוציא פרסום כזה בלי נתונים סטטיסטיים כלשהם שיגבו אותו (כלומר הם המציאו משהו ע"פ אג'נדה אישית שלהם).
5. על סמך מה הסקתם שלרוב התלמידים יש בעיה עם זה? להפך, על עניין המהפכה המדעית בשפה התחיל מצעירים בטווח הגילאים הזה, וזה רק מתפשט. נתנו להם הזדמנות לקבוע דעה אישית על נושא שמדברים עליו הרבה.

*חשוב לי לציין שאני שמיניסטית ונבחנתי בלשון בשנה שעברה, אז אני מכירה את מבנה הבחינה הנוכחית מקרוב

דווח על תגובה לא ראויה
03.06.2021

16. בתור מי שניגש לבחינה היום, לאף אחד לא אכפת (תלמיד יא)

ליטרלי לא עניין אף אחד באנו לעשות בגרות והלכנו

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

17. מה לעזאזל? (שלוק)

אז על מה אם לא על נושאים רלוונטים ומדוברים תיהיה הבגרות? נו באמת אם הילד מספיק בוגר לעשות בגרות בלשון הוא בוודאי בוגר מספיק כדי להתחיל להפעיל את השכל ולהכנס לדיונים מעניינים וחשובים כל כך. אם כבר צריך יותר ויותר טקסטים כאלה נוקבים שחושפים את התלמיד לדעות רבות ומגוונות בנושאים חשובים.

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

18. משרד החינוך מזמן לא מחנך (Roy)

קראתי את זה וזה פשוט בדיחה ,תתעסקו בלחנך מה שאתם עושים כל כך גרוע

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

19. לא אכפת לי על איזה נושא משרד החינוך יעשה רק שניתן לעשות סקירה ברורה (תלמיד שעשה את הבגרות)

לא היה ברור מה רוצים בסקירה
זה מה שהיה לא בסדר
מה אכפת לי מהשטויות של הפמיניזם איזה מסרים בראש שלכם

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

20. בתור תלמיד שניגש לבגרות (ליעד)

אלו היו שלושה טקסטים נוסח מירב מיכאלי ????????

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

21. בגרות (יא)

התכנים הללו דבר מבורך חוץ מזה בתור תלמידה בכיתה יא שנגשה היום לבגרות הזו הכתבה הזו גורמת לתכנים להשמע כמו תכנים ממש בעיתיים קראו קודל את המאמרים

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

22. כל הכבוד למשרד החינוך! (שחר)

כל הכבוד למשרד החינוך! הביאו לידם של התלמידים נושא חשוב מאוד המקדם שיוויון מילולי בין המינים! ישר כוח סוף סוף רואים קצת שינוי!

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

23. הייתי בבחינה (מורה)

הטענה היא שטות גמורה, המאמרים לנצח יצטרכו להיות בנושא כלשהו, בדילמה כלשהי. מה הבעייה להביא בפני התלמידים את הנושא. אני למדתי מהמאמרים דברים שלא ידעתי

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

24. מה הקשר בין המדינה הזאת לשפה העברית? (רם)

כבר 90 שנה שאותם ציונים מעוותים את השפה העברית כבשלהם. אין לנו אלא תורת ישראל ואת הליב"ה שלהם שידחפו לערב-רב.

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

25. נראה שלכתב האלמוני לא יזיק ללמוד לשון בעצמו (ל)

אולי ייטיב לתקן את השגיאות הרבות שהשתרבבו לכאן לפני שהוא תוקף אחרים בנושא

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

26. הדלפה של המבחן בלשון (הורה זועם)

בחלק מבתי ספר עלתה הבחינה בשעה 11 בבוקר באתר טלגרם .חלק מהילדים נחשפו לזה וחלק לא .עדיף היה שתבדוק זאת ,כנס לאתר טלגרם ,אתמול בסביבות 11 וצפה

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

27. הדלפה של המבחן בלשון (הורה זועם)

בחלק מבתי ספר עלתה הבחינה בשעה 11 בבוקר באתר טלגרם .חלק מהילדים נחשפו לזה וחלק לא .עדיף היה שתבדוק זאת ,כנס לאתר טלגרם ,אתמול בסביבות 11 וצפה

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

28. איזו בכיינות יאבאא (עמיאל ירושלמי)

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

29. מצויין צריך לצאת מהבועה ולהתקדם (אנה)

גם במגזר הדתי ישנם אנשים שחיים באופן שונה מהמקובל והם אינם צריכים להרגיש חריגים.
כל דיון שייעה יקדם את חבה הדתי צעד אחד קדימה לעולם אחר ונאור יותר. אחרת לא יהיו רלוונטים לאנשים רבים שרוצים להיות חלק.
האם אתם באמת רוצים להדיר אותם?

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

30. עברי/ה מתקדם/ת (העברית מתקדמת גם אם אתם לא)

מפתיע אותי איך אתם מופתעים לגלות שלא כל העם חבר באיגוד שלכם

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

31. ,נודניקים. (bOrderline)

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

32. תפסיקו להגזים (Xv)

1. לתת לתלמידים לדון בנושא אקטואלי שקשור אליהם זה לא 'טרלול פורגרסיבי', זה דיון עם דור העתיד
2. מחקרים הראו שאם נותנים לתלמידים טקסט שפונה בלשון רב מגדרית/לשון נקבה, ציוני הבנים לא נפגעים חציוני הבנות עולים. למה להתלונן?

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

33. מביך! (יובל בן אב"י)

מביך לראות ראש מדור באקדמיה, הגברת גדיש, פותחת את הפסקה השנייה כך: "מה לעשות?"...
ככה נראת זילות של העברית ולא התקדמות ושימוש בשפה ככלי לשיוויון חברתי.

מזל שהגברת גדיש מכהנת רק כראש מדור מזכירות אקדמית

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

34. השתגעתם? מה הבעיה עם זה ? (דנה )

מי כתב ? של מי הסערה ? מה הבעיה עם הנושא ? בכל נושא שיעחה תהיה עה שקשורה למשהו !!!!! מי כותב המאמר והידיעה !!!!! הרגתם את המדינה

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

35. השתגעתם? מה הבעיה עם זה ? (דנה )

מי כתב ? של מי הסערה ? מה הבעיה עם הנושא ? בכל נושא שיעחה תהיה עה שקשורה למשהו !!!!! מי כותב המאמר והידיעה !!!!! הרגתם את המדינה

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

36. תפסיקו להרוס את הקדמה (ארי)

אין שום דבר רע בלעורר דיון אצל נוער, זה מוכיח שיש להם אופציה ואפשרות לשנות את המציאות ולהשפיע עליה
הגיעה זמנה של השפה להשתנות ולהתקדם לשיוון
שפה יוצרת מציאות, כאשר השפה זכרית גם במציאות תשאר מקומם הבלעדי של הגברים
ואם זה משהו שטוב לכם איתן אז צר לי לומר שהבעיה היא אצלכם ומזל שאתם לא הרוב
כל טוב

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

37. דת וקיבעון (טל)

למה אנשים דתיים הופכים את עצמם למאובנים? אף אחד לא הולך לשנות את כתבי הקודש. השפה העברית המדוברת, של החול, מניחה את דיכוי הנשים בחברה. למה אדם שחובש כיפה חייב להיות בעד דיכוי נשים? אי אפשר להיות דתי עם יכולת חשיבה? עם רצוח לתיקון המעוות בחברה? אתם כל כך מפחדים מנשים שצריכים לדכא כל קידמה? עצוב.

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

38. בטוח שאף תלמיד לא היה נסער (רוני)

מי שהנושא הסעיר אותו הוא כנראה כותב הכתבה, ואולי מישהו מההורים שנבהל מהטקסטים .. תתקדמו ותפסיקו להיות כל כך מקובעים

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

39. העברית היא שפה חייה (R)

ולכן מחייב שינוי ועדכון מתמיד. השמרנים הדתיים היו דוחים אפילו את אליעזר בן יהודה מחייה השפה העברית

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

40. בהתחלה לא הבנתי איך המצאתם שתלמידים התנגדו.. אחרי זה הבנתי שדתיים התנגדו.. ולא בהכרח תלמידים (נעה)

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

41. משך הבחינה (איילת)

לא ברור לי למה נתנו לילדים נבחן בגרות שארך שלוש וחצי שעות ....

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

42. למגיב 39 (יובל)

הבן שלי בא אלי אחרי הבגרות וסיפר לי מה קרה. אמר לי גם שהם דיברו על זה בחבר'ה אחרי המבחן. כל זה עוד לפני שראינו את הכתבה פה.
אז לומר ש"בטוח שאף תלמיד לא היה נסער" זה שטות גמורה, דבר בשם עצמך.

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

43. מדרד לחינוך ? (בת מי זהב)

מנוולים שמוחקים תגובות

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

44. מסרים בבחינת הבגרות (מיכאל)

הבהלתם אותי ! הייתי בטוח שניסו להעביר מסר
להתנצר או להיתאסלם . וואו מזל !

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

45. קושי המבחן (ליאב)

במקום לדבר על הנושא של הטקסטים שלא עניין אף אחד בואו נדבר על קושי של המבחן שאלות לא ברורות טקסטים לא מובנים ושלא התחשבו בכלל בזה שאנחנו למדנו בזום היו להם אלפי נכשלים! (מדבר תלמיד שנבחן)

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

46. יש על מה להתעצבן! (סימה)

קראתי את הטקסטים והם בהחלט קשים להבנה ולפענוח. כמדריכת מורות לשפה בעבר במשרד החינוך יכולה להבין מאוד את תסכול התלמידים והמורים. במקום שהתלמיד יבצע בהצלחה את המבחן הוא עסוק בלפענח את הטקסט, להביע עמדה ולהבין מה רוצים ממנו

דווח על תגובה לא ראויה
04.06.2021

47. הזדמנות לבדוק יכולת חשיבה (הורה)

זו בדיוק ההזדמנות לבדוק יכולת חשיבה. בוחן ראוי ידע לתת ציון לא על דעה אישית אלא על ניתוח טקסט והבנתו, חשיבה ביקורתית והצגת טיעון. אלה מיומנויות חשובות בחיים הרבה יותר מיכולת דקלום מסרים שמישהו נתן לך. טוב שעל נושא אקטואלי. נערים אמורים לצאת מוכנים לחיים האמיתיים.

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

48. לא הבנתי, איזה מסר הושתל ואיך? (נייט)

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

49. תתביישו (בושה של כתבה )

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

50. אמאלה, ידברו איתי בלשון נקבה! (שני)

אתם נורמליים? איזו כתבה חרדתית, אל תחשפו את הילדים שלי לרעיונות מפחידים כמו מילים בלשון נקבה, הנפש הרכה שלהם לא תעמוד בזה. אוי-יו-יו

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

51. מ.ש.ל. צא ולמד (Jose medina)

העלגות הנשקפת בכתבה לעיל מוכיחה, לכל הפחות, את הצורך בלימוד לשון ותחביר, ולא משנה אם היתה, לכאורה, כוונה נסתרת שנשתלה בידי ר"ל גורמים פרוגרסיביים במשה"ח. צא ולמד.

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

52. מירב מיכאלי וטשטוש זהות מגדרית זה חלק מאג'נדה 21 (אכן תתעוררו)

לדחוף לנו כל הזמן טשטוש מגדר לצד ניסיון ביטול זהות יהודית האם זה נראה לכם מקרי? מאמיני תרבות בבל ומצרים שותלים לנו פירמידות בכל מבנה ושטחי ציבור במסווה של אומנות. מאמיני הש.טן ממוטטים תא משפחתי ומאמינים ביצור העז שהוא זכר ונקבה. אכן מסרים סמויים מושתלים על ידי משרד ממלכתי שמי שמושך שם בחוטים לא נבחר ציבור אלא ממומן על ידי הקרן החדשה למוטט ישראל.

דווח על תגובה לא ראויה
05.06.2021

53. עזבו טקסט מסורבל הבחינה הייתה מנותקת מהמציאות (מורה)

תלמידים למדו בזום...ללא תרגול פרונטלי. קורונה. קפסולות. מבצע לחימה .חרדות. במקום להבין את הנסיבות ואת העובדה ששנה שלמה לא ברור איך הגענו לקו הסיום...שעה שבלשון נדרשת הטמעה...הגיע משרד החינוך המנותק וסרבל אותם בבחינה הזויה. במקום להתחשב דיכא את כולם. מורים ותלמידים כאחד.

דווח על תגובה לא ראויה
06.06.2021

54. הדבר המגמתי היחיד הוא הכתבה הזאת (יערה)

מעצם הקריאה לשינויים מתבקשים בשפה "טרלול פרוגרסיבי" ועד ההזדעקות על כך שתלמידים בני 17-18 התבקשו לקרוא מאמרים שמציגים עמדות שונות והתבקשו לדון בהם. אבוי! חושפים ילדים רכים למידע ומצפים מהם לחשוב? מה יהיה עם מערכת החינוך?"

דווח על תגובה לא ראויה
06.06.2021

55. אתם תמיד שואלים איך מצביעים ימין ומקבלים שמאל? (רונית לוי)

אז הנה - זו אחת הדרכים. אל תזלזלו בזה. השמאל מבין ויודע היטב מה הוא עושה. כדאי שתלמדו ממנו.

דווח על תגובה לא ראויה
06.06.2021

56. זו מגמה מכוונת (זו מגמ)

זו מגמה מכוונת.
מנהלים היום מזמינים ימי פעילות בית ספרית לעידוד הומוסקסואליות ולסביות

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

 צילום: פלאש 90

פרשת הצוללות: גנץ קורא להקמת ועדת חקירה שקד וסער מתנגדים

קרא עוד