מצעד הדגלים | הקבינט הביטחוני ידון על מתווה חדש

אחרי הביקורות מימין ופגישה בין ראש הממשלה לשר לביטחון פנים, הוחלט לקיים דיון בקבינט הביטחוני שישקול את האפשרות לאשר את מצעד הדגלים במתווה חדש שלא יעורר את המתיחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 09:16 כח בסיון התשפא

מצעד הדגלים | הקבינט הביטחוני ידון על מתווה חדש
יאשרו בסוף את המצעד? נתניהו ואוחנה, צילום: Hadas Parush/Flash90

מצעד הדגלים שנקבע ליום חמישי הקרוב ממשיך לספק כותרות, ועדיין לא ברור האם יתקיים ובאיזו מתכונת. אחרי שאמש (ב') החליט מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן שלא לאפשר למצעד לצעוד כמתוכנן ביקורת רבה הופנתה על הממשלה. בעקבות כך יכונס היום הקבינט הביטחוני בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בדיון מחודש לקיום המצעד.

בדיון ישקלו לאשר את המצעד, אך במתווה חדש שאמור להקטין את האפשרות למתיחות בין משתתפי המצעד לערביי ירושלים. שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה זומנו בליל אמש לפגישה אצל ראש הממשלה, בפגישה שהחלה בשעה 22:00 ידונו השלושה באפשרויות השונות ויכריעו האם לקיים את המצעד ובאיזה מתכונת. כזכור אחרי ההחלטה לבטל את המצעד, שהגיעה על רקע איומים מרצועת עזה כי תהיה תגובה למצעד בעיר העתיקה, תקפו רבים את המפכ"ל קובי שבתאי. 

אמיר אוחנה כתב עוד קודם לפגישה כי: "עמדתי היתה ונותרה כי אין לשעות לאף איום מאף גורם המאיים על חופש הביטוי, הפולחן או הדת. אני שומע על המורכבויות והקשיים, ועדיין סבור כי יש להעלות את ההחלטה לדרג המדיני בשל חשיבותה. "להיות עם חופשי בארצנו" לא יכולה להשאר שורה מהמנון. שוחחתי עם רה"מ, ובכוונתו לקיים דיון בנושא". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן