ח"כ רוטמן בתגובה לביטול מצעד הדגלים: "מחליש את כוח העמידה שלנו"

ביטול מצעד הדגלים על ידי משטרת ישראל, הוביל לכעס רב בקרב חברי הכנסת מהימין שטוענים כי מדובר בכניעה לטרור. הח"כ מהציונות הדתית מסביר כי השיח של הליכוד עם רע"מ התחיל הכניעה. "בממשלה הנוכחית חייבים לומר את דברנו בקול רם ולאפשר למצעד לצעוד"

עדיאל שביט אלעד הומינר עדיאל שביט ואלעד הומינר, חדשות כיפה 07/06/21 14:43 כז בסיון התשפא

ח"כ רוטמן בתגובה לביטול מצעד הדגלים: "מחליש את כוח העמידה שלנו"
רוטמן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

בפגישה שערכה עם מארגני מצעד הדגלים שתוכנן להתקיים ביום חמישי בירושלים, החליטה משטרת ישראל על ביטול מצעד הדגלים שתוכנן להתקיים ביום חמישי הקרוב. ביטול המצעד מעורר את זעמם של חברי כנסת רבים מהימין, שחושבים כי מדובר בכניעה לטרור, ומארגני הצעדה מקווים שהמשטרה תשנה את החלטתה. "מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן". 

המשטרה בהיסטריה: בוטל מצעד הדגלים | "סינוואר מנהל את ירושלים"

ח"כ שמחה רוטמן אמר היום (ב') לחדשות כיפה כי במפלגת הצינות הדתית מזהירים כבר תקופה ארוכה מפני כך מתן הכוח הפוליטי לתנועה האסלאמית, לרע"מ, התנועה האחות של החמאס. רוטמן אמר כי הדבר "יפגע ביכולת כוחות הביטחון שלנו לעמוד מול איומים כמו שאנחנו רואים כרגע שמובילים לביטול המצעד. התחילה בזה תנועת הליכוד בשיח שלה עם רע"מ ועכשיו הולכת לקום ממשלה שכזו. הדבר מחליש את כוח העמידה של כולנו".

עוד אמר רוטמן: "בסופו של דבר נדרשת החלטה מנהיגותית אמיצה לאפשר למצעד לצעוד. יצאנו למלחמה מול החמאס כדי שלא הוא יקבע  מה קורה בירושלים; לא בשייח' ג'ראח, לא בהר הבית ולא במצעד הדגלים. צריכים לעמוד על שלנו. רוטמן אמר כי הוא חושש כיצד הממשלה המתרקמת תפעל, והוסיף: "אנחנו בממשלה הנוכחית חייבים לומר את דברנו בקול רם: לאפשר למצעד לצעוד". 

ח"כ איתמר בן גביר כבר הודיע שיצעד כמתכונן ביוםם חמישי. "אני חושב שההחלטה היום של מפכ"ל המשטרה היא ביזיון למדינת ישראל. היא קיפול הדגל, תרתי משמע. זו בהחלט איזשהי אמירה לחמאס 'הנה אתם מנצחים אנחנו נסוגים'. אני כמובן לא מקבל את ההחלטה הזו וביום חמישי אני מתכוון לצעוד יחד עם חברי כנסת נוספים. חברתי מאי גולן כבר הצטרפה ואני מניח שיבואו יחד איתי. נצעד בכל המסלול והתוואי; גם במה שמכונה הרובע המוסלמי, גם בשער שכם. כל המקומות שהם ירושלים. נאמר זה שלנו לעד ולנצח נצחים". 

ח"כ מיכל וולדיגר תמהה: "הפגנה עם דגלי פלשתין בתל אביב- מותר. הפגנה של להט"ב ביורשלים - מותר. צעדת דגלים בירושלים? זה כבר אסור. נשמע לכם הגיוני? לי לא". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן