הרשימה המשותפת בשירות לפיד ובנט: תצביע בעד החלפת יו"ר הכנסת

ניר אורבך הודיע הבוקר כי אינו תומך בהחלפת יו"ר הכנסת ובכך מנע רוב להצבעה. ששת חברי הרשימה הודיעו כי ישלימו לגוש השינוי את הרוב הדרוש לערוך הצבעה במליאה | הליכוד: "עוד לא עברו 24 שעות וכבר עכשיו לפיד ובנט נשענים על הרשימה המשותפת". יש עתיד: "לא תואם איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/21 15:53 כג בסיון התשפא

הרשימה המשותפת בשירות לפיד ובנט: תצביע בעד החלפת יו"ר הכנסת
טיבי ועודה, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה, סיעות גוש השינוי חתמו הבוקר (ה') על הדרישה להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי יריב לוין בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, והגישו למזכירות הכנסת את חתימותיהם של 61 חברי הגוש, לצורך הצבעה להחלפתו של לוין ביום שני הקרוב. למהלך דרוש רוב של 61 חבר כנסת.

החלפת יו"ר הכנסת: ניר אורבך מורד בממשלת השינוי

הבוקר הודיע ניר אורבך מימינה כי הוא מושך את חתימתו מכיוון שההחלטה להחליף יו"ר כנסת נעשתה ללא הסכמתו, ובכך הוריד את מספר החתימות ל-60. מי שבאו לקראת גוש השינוי הם חברי הרשימה המשותפת. מעט לפני השעה 16:00 הודיעו ששת חברי הרשימה: "מבקשים כי בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת תוצב על סדר היום ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת ה-24", להודעתם צירפו את שש החתימות הדרושות. 

בליכוד מיהרו לתקוף את יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין. מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף  פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם. 

עוד תקפו בליכוד: "לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ״עלה ידי״ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה". 

בליכוד לא מתייאשים, ובהודעה נכתבה פניה לחברי תקווה חדשה וימינה: "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ״תקווה חדשה״ וחברי ״ימינה״ - התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

מיש עתיד נמסר: המהלך של המשותפת לא תואם איתנו.

ח"כ עאידה תומא סלימאן אמרה לאחר צירוף חתימתה: "אנחנו רוצים להיפטר מיריב לוין כיו״ר הכנסת. היפטרות מהאדון נתניהו צריכה להיות היפטרות מהדרך והפוליטיקה שלו, לכן יחד איתו נפטרים גם מכל משרתיו. ויפה שעה אחת קודם".

צילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן