אחרי ההודעה לנשיא: השלבים הבאים של ממשלת השינוי

12 ימים נותרו עד להשבעת הממשלה בראשותו של נפתלי בנט, אך מה נותרו לראשי הסיעות לסגור עד אז? מה יקרה אם קואליציית השינוי תתפרק לפני השבעתה? ואם יו"ר הכנסת לוין יוחלף? כל הפרטים בכתבה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/06/21 08:32 כג בסיון התשפא

אחרי ההודעה לנשיא: השלבים הבאים של ממשלת השינוי
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הלילה הסוער שהיה, בסופו הודיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה רובי ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה, סיעות גוש השינוי חתמו הבוקר (ה') על הדרישה להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי יריב לוין בחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד, והגישו למזכירות הכנסת את חתימותיהם של 61 חברי הגוש, כשמפלגת יש עתיד דורשת לקיים את ההצבעה להחלפת לוין ביום שני הקרוב. כעת מתברר כי חבר הכנסת ניר אורבך מימינה טוען כי חתימתו ניתנה למסמך ללא הסכמתו. 

עד להשבעת הממשלה שתערך ככל הנראה ב-14 ביוני, יום שני בעוד שבוע וחצי, ראשי הסיעות ימשיכו לגבש את הקואליציה המסתמנת, כשבין היתר יסגרו ביניהם את חלוקת התיקים הסופית, יסכמו על ראשי ועדות הכנסת ויתמו על מסמכי קווי היסוד של הממשלה החדשה.

יש לציין, כי בימים שנותרו עד השבעת הממשלה, המגעים בין חברות הקואליציה החדשה יכולים לעלות על שרטון. במידה ואכן יקרה דבר כזה, המנדט יחזור לכנסת לעוד 21 ימים, בניסיון האחרון להרכבת ממשלה ולמניעת בחירות חמישיות.

בנוסף, בגלל החגים שחלים השנה בחודש ספטמבר, התאריך המעשי המוקדם ביותר לבחירות חמישיות הוא ה-5 באוקטובר.